ΟΟΣΑ: Τα παιδιά των φτωχών οικογενειών δυσκολεύονται να αποκτήσουν πρόσβαση στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση

Τα παιδιά από μη προνομιούχα περιβάλλοντα σε πολλές χώρες δίνουν ακόμη αγώνα για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με μια έκθεση του ΟΟΣΑ που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση αυξήθηκαν συνολικά από το 5,2% του ΑΕΠ το 2000 στο 5,8% το 2009, αναφέρει ο Οργανισμός στην ετήσια έκθεσή του για την κατάσταση της παιδείας σε 34 ανεπτυγμένες χώρες. Στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση 0,6% (από 4,9% το 2000 στο 5,5% το 2009) ενώ λίγο μικρότερη ήταν η αύξηση και στη Γερμανία, από 4,6% του ΑΕΠ στο 5,1%.

Η Γαλλία ήταν μία από τις λίγες χώρες όπου καταγράφηκε μείωση των δαπανών, από το 6% του ΑΕΠ το 2000 στο 5,9% το 2009.

Ωστόσο, τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και εκείνα οι γονείς των οποίων δεν έχουν επαρκή μόρφωση δυσκολεύονται να αποκτήσουν πρόσβαση στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση. Στην Ιταλία, τις ΗΠΑ, την Πορτογαλία και την Τουρκία σχεδόν το 40% των παιδιών αυτής της κατηγορίας δεν έχει τελειώσει το λύκειο. Μόνο το 20% απέκτησε πανεπιστημιακή μόρφωση.

Η έκθεση επισημαίνει ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση εξακολουθεί να παίζει τεράστιο ρόλο για την εξεύρεση εργασίας και το επίπεδο του μισθού που λαμβάνει κάποιος. Κατά μέσο όρο, ένας άνδρας με πτυχίο πανεπιστημίου το 2010 κέρδιζε 67% περισσότερα χρήματα από κάποιον που είχε ολοκληρώσει μόνο τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στις γυναίκες η διαφορά είναι μικρότερη αλλά παραμένει εντυπωσιακή: οι απόφοιτες πανεπιστημίων έβγαζαν 59% περισσότερα από τις απόφοιτες λυκείου. Επιπλέον, άνδρες και γυναίκες που είχαν σπουδάσει σε πανεπιστήμιο είχαν λιγότερες πιθανότητες να βρεθούν στο ταμείο ανεργίας.

ηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.