Οι μισοί μαθητές σκέπτονται να φύγουν εκτός Ελλάδος

Φροντιστήρια, βόλτες, διακοπές…
Αυτά κόβονται πρώτα κι μ’ αυτόν τον τρόπο βιώνουν την οικονομική κρίση οι μαθητές. Αυτό είναι το συμπέρασμα από έρευνα που διεξήγαγαν οι 17χρονοι μαθητές της Β΄ τάξης του 7ου Λυκείου της Πάτρας.

«Πώς όμως μπορούμε να είμαστε καλά μέσα σ’ αυτό το διάχυτο κλίμα κατήφειας, μιζέριας και απαισιοδοξίας που επικρατεί;».

«Η λύση φαίνεται να είναι η επιστροφή στις ανθρώπινες σχέσεις. Ας ακούσουμε τον συνάνθρωπό μας. Ας συγκεντρωθούμε με φίλους. Ας μιλήσουμε και ας ανοιχτούμε ο ένας στον άλλο. Οι φίλοι είναι ευεργετικοί για την ψυχική μας υγεία. Μας βοηθούν να μειώσουμε τα επίπεδα άγχους, απλά προσφέροντάς μας μια εγκάρδια συνομιλία. Η ζωή δεν έχει μόνο υλικά πράγματα…».

Αυτή είναι η ελπιδοφόρα απάντηση που δίνουν μαθητές της Β’ τάξεως του 7ου Λυκείου Πατρών. Απάντηση που έχει μεγίστη αξία διότι διατυπώνεται από μαθητές οι οποίοι, με τη στήριξη των εκπαιδευτικών τους, μελέτησαν την οικονομική κρίση κάνοντας έρευνα μεταξύ των συμμαθητών τους, αναζήτησαν τα αίτιά της και κατέληξαν σε αξιοσημείωτα συμπεράσματα.

Οι μαθητές της Β΄ τάξεως του 7ου Λυκείου, χωρισμένοι σε ομάδες, υπό τις κατευθύνσεις των καθηγητριών τους Ανδριάνας Ανδριοπούλου και Διονυσίας Τζάκη, προσέγγισαν την κρίση που περνάει η χώρα μας μέσα από διάφορες πτυχές. Για παράδειγμα, οι μαθητές: Ευαγγελίου Αριστέα, Κάτσενος Παναγιώτης, Κατσιβέλης Γιάννης, Κουκουλομάτης Νίκος και Κουτροπούλου Δήμητρα ασχολήθηκαν με την επίδραση της οικονομικής κρίσης στην ψυχολογία του ανθρώπου.

Μελετώντας τα όσα συμβαίνουν καθημερινά γύρω μας, οι μαθητές κατέγραψαν τα κυρίαρχα συναισθήματα που προκαλεί η κρίση και τα οποία είναι: Απελπισία, απόγνωση, θλίψη, αβεβαιότητα, απομόνωση, απορία, άγνοια, άγχος και αυτοκαταστροφικές τάσεις.

«Η ζωή του ανθρώπου μπορεί πολλές φορές να καταβληθεί από την έννοια της λέξης κρίση. Παρ’ ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, φαίνεται ότι κανείς δε διδάσκεται από τα λάθη του. Αρκεί όμως ο άνθρωπος να αναγνωρίσει τη δύναμή του και να μη χαθεί κάτω από τα βουνά της εξαθλίωσης και του πόνου. Η μιζέρια δεν είναι φτιαγμένη για τους ανθρώπους αλλά για όλα εκείνα όσα οδηγούν τον άνθρωπο σε αυτή» επισημαίνουν οι μαθητές και καταλήγουν συμπερασματικά:

«Ας συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε όλοι επιβάτες στο ίδιο καράβι και έχουμε ανάγκη από αλληλοβοήθεια. Το να ενδιαφερθούμε για τον διπλανό μας, για την επόμενη γενιά, μπορεί να μας προσφέρει ανακούφιση, όχι στην τσέπη αλλά στην ψυχή, κάτι που η μέχρι πρότινος οικονομική μας ευμάρεια δεν κατάφερε να μας προσφέρει. Η κρίση είναι μια ευκαιρία για εσωτερικές και κοινωνικές αλλαγές. Ας την εκμεταλλευτούμε… θετικά!»

Η ομάδα: «Οι συνήθεις άφραγκοι» που αποτελούν οι μαθητές: Καπερώνη Νίκη, Καρβέλα Αρετή, Κατσαΐτη Έλενα, Κοσμά Δέσποινα και Παλούμπης Αντρέας

Ασχολήθηκαν με την επίδραση της οικονομικής κρίσης στους νέους. Κατέγραψαν λοιπόν τη μείωση των μαθημάτων και τη δυνατότητα υποστήριξης του μαθητή από φροντιστήρια. Τη μείωση των αγορών, τον περιορισμό των εκδρομών και των διακοπών καθώς και τη μείωση των εξόδων.
Στο ερώτημα, όπως παρουσιάζει την έρευνα το dete.gr, που έκαναν σε συμμαθητές τους εάν εργάζονται και οι δύο γονείς τους το 57% απάντησε αρνητικά. Στο ερώτημα εάν έχουν μειώσει τις εξωσχολικές στους δραστηριότητες, το 55% απάντησε θετικά. Στο ερώτημα εάν θα μετανάστευαν στο εξωτερικό προκειμένου να βρουν εργασία, το 55% απάντησε θετικά.

Οι «Ανεργοι Θύται» που είναι οι μαθητές: Κωστοπούλου Αρετή, Λεγάτος Σωτήρης, Μαυροκεφάλου Ελευθερία. Μπίρμπας Δημήτριος, Νικολετάτος Γιώργος. Οι «Ανώνυμοι 6» που είναι οι μαθητές: Κώη Μαρία, Κωσταγιαννοπούλου Ελένη, Μπαρούσης Σταύρος, Νεζερίτης Διονύσης, Νικολόπουλος Μιχάλης και Παναγιωτοπούλου Σοφία. Οι «Υπερβολικά Σκληροί» ομάδα την οποία αποτελούν οι: Κωνσταντινόπουλος Γιώργος, Κυριακού Δήμητρα, Λαγκαδινός Διονύσιος, Μακρής Άγγελος, Μητρόπουλος Μάρκος και η μαθητική ομάδα αποτελούμενη από τους: Λαλάκου Βικτωρία, Λακουμέντα Γαβριέλλα, Μπομπάι Ήρα, Λαμπίρης Γιάννης και Μπαλασόπουλος Δημήτρης υπό την επίβλεψη των καθηγητριών τους Ασημίνας Κλωνή και Αικατερίνης Σταθάτου, επιχείρησαν να απαντήσουν στο προβληματισμό: «Ωχ ! Τι επάγγελμα να διαλέξω». Μας θυμίζουν λοιπόν ορισμένα παλιά επαγγέλματα εκ των οποίων ορισμένα αναβιώνουν στις μέρες μας. Για παράδειγμα: Τσαγκάρης, βαρελάς, σαμαρτζής ή σαμαράς, εφημεριδοπώλης και παγωτατζής.

Ως βιώσιμα επαγγέλματα προτείνουν τα εξής: τεχνικοί ηλεκτρονικών υπολογιστών, χρηματοοικονομικοί αναλυτές, φυσιοθεραπευτές ή προπονητές, υπεύθυνοι μοντάζ κ.ά. Επίσης προτείνουν τα πράσινα επαγγέλματα όπως: Γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, βιολογική γεωργία και μελισσοκομία.

Κλείνοντας, οι μαθήτριες: Ζαχαροπούλου Μαριάννα, Ζωγοπούλου Έλενα, Κακαρούμπα Τιτίκα και Κατασαΐτη Αγαθή, που μελέτησαν την οικονομική κρίση σήμερα υπό την επίβλεψη των καθηγητριών τους Ανδριάνας Ανδριοπούλου και Διονυσίας Τζάκη, υπογραμμίζουν: «Εμείς ως νέοι ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο και θα προσπαθήσουμε γι’ αυτό. Χρειάζεται θάρρος και τόλμη, αύριο όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα».

(πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.