ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Πειραματισμός με ανακυκλώσιμα υλικά


ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να ευαισθητοποιήσει τους επισκέπτες (παιδιά ή/και ενήλικες) στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ανακύκλωση.
  2. Να τους ωθήσει στην απομυθοποίηση της επιστήμης και της τεχνολογίας και να προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο τεχνολογικής έκφρασης όπως επίσης και μία μεθοδολογία βιωματικής εκπαίδευσης (μαθητών διαφόρων ηλικιών και ενηλίκων) πάνω σε βασικές αρχές της επιστήμης.
  3. Να  διεγείρει τη δημιουργική τους σκέψη και να προσφέρει έναν πλήρως διαδραστικό τρόπο εκπαίδευσης, έκφρασης και δημιουργίας στην οποία οι Η/Υ και η πληροφορική δεν αποτελούν το βασικό μέσο μεταφοράς και διάχυσης της πληροφορίας.
  4. Να εξοπλίσει τις σχολικές μονάδες με πειραματικές συσκευές από ανακυκλώσιμα υλικά.
  5. Να προωθήσει την ιδέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών επεξεργασίας, τυποποίησης και συσκευασίας τροφίμων όπως επίσης και των εταιρειών κατασκευής συσκευασιών.
  6. Να προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας και διανομής συλλογών τεχνολογικής εκπαίδευσης (kits) με την μορφή συμμετοχικών και πολυδιάστατων συσκευών όπου ο αγοραστής πέρα από της βασικές προτυποποιημένες κατασκευές θα μπορεί να αυτοσχεδιάσει. Το συγκεκριμένο kit θα μπορεί από μόνο του να θεωρηθεί τεχνολογικό-εκπαιδευτικό παιχνίδι και θα μπορεί να απευθυνθεί προς όλα τα κοινωνικά και αγοραστικά στρώματα, συμβάλλοντας στην καθιέρωση της εκπαίδευσης χωρίς σύνορα και κοινωνικοοικονομικούς φραγμούς.

ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΡΑΣΕΩΝ

1η Δράση: Δημιουργία “Διαδραστικού Πάρκου Ευαισθητοποίησης στηνΑνακύκλωση”, ανοικτό σε επισκέπτες-μαθητές

Οι επισκέπτες-μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες των 4 έως 5, υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτή, αρχικά κατασκευάζουν πειραματική συσκευή με ανακυκλώσιμα υλικά και στη συνέχεια τη χρησιμοποιούν για την εκτέλεση πειράματος.

Κάθε ομάδα μαθητών-επισκεπτών, μετά την ολοκλήρωση του πειράματος, παίρνει τη συσκευή που κατασκεύασε.

2η Δράση: Δημιουργία μονάδας μαζικής παραγωγής πειραματικών συσκευών από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην παραγωγική μονάδα, θα κατασκευάζονται πειραματικές συσκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, με σκοπό να εξοπλιστούν με ελάχιστο κόστος οι σχολικές μονάδες της επικράτειας. Οι πειραματικές συσκευές μπορούν να βασίζονται και σε ιδέες των μαθητικών έργων που βραβεύονται στον ετήσιο διαγωνισμό κατασκευής πειραματικών συσκευών από ανακυκλώσιμα υλικά, της 3ης Δράσης που ακολουθεί.

Θα μπορέσουν με τον τρόπο αυτό να δημιουργηθούν, εκτός των συναρμολογημένων πειραματικών συσκευών, συλλογές (kit) πειραματικών συσκευών, οι οποίες είναι δυνατόν να αποτελέσουν τόσο πρότυπα μονάδων σχολικού εξοπλισμού όλων των βαθμίδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και πρότυπα για τη δημιουργία παιχνιδιών τεχνολογικής δημιουργίας και δράσης με σκοπό και την αυτόνομη εμπορική αξιοποίηση.

3η Δράση: Διοργάνωση ετήσιου μαθητικού διαγωνισμού κατασκευήςπειραματικών συσκευών από ανακυκλώσιμα υλικά

Οι μαθητές δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων σε συνεργασία με καθηγητές τους, υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής σε διαγωνισμό κατασκευής πειραματικών συσκευών με ανακυκλώσιμα υλικά.

Απαραίτητος όρος, η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών σε ποσοστό άνω του 60% του αριθμού των επιμέρους εξαρτημάτων που συγκροτούν την πειραματική συσκευή. Η παρουσίαση των συσκευών θα γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές σε ανοικτό συνέδριο που θα διοργανώνεται ετησίως στις εγκαταστάσεις του “Διαδραστικού Πάρκου Ευαισθητοποίησης στην Ανακύκλωση”.

Πειραματισμός με ανακυκλώσιμα υλικά

Η ιδέα…

Στόχος του εκπαιδευτικού πάρκου τεχνολογικής έρευνας «Τεχνο-Ανακύκλωση» είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στις βασικές έννοιες της τεχνολογίας και να τους εισάγει στις αρχές της εφαρμοσμένης έρευνας.

Οι μαθητές που ζουν την εμπειρία της «Τεχνο-Ανακύκλωσης»:

-Θα κατασκευάσουν με ανακυκλώσιμα υλικά την πειραματική συσκευή τους και

-Θα χρησιμοποιήσουν την συσκευή που κατασκεύασαν για την εκτέλεση σειράς πειραμάτων.

Θα απομυθοποιήσουν έτσι την τεχνολογική εξέλιξη, θα ενθαρρυνθούν στην εμπλοκή τους σε θέματα τεχνολογίας και έρευνας, θα τονωθεί η δημιουργική τους σκέψη και κυρίως θα εκτιμήσουν βιωματικά την αξία της ανακύκλωσης.

Τη δημιουργία του εκπαιδευτικού πάρκου τεχνολογικής έρευνας «Τεχνο-Ανακύκλωση» από το Γραφείο Διαμεσολάβησης του ΤΕΙ Χαλκίδας περιγράφει ο καθηγητής Δρ. Α. Μπαλντούκας (emailQ abald@tee.gr, abald@teihal.gr)

Share
Κατηγορίες: Περιβαλλοντική εκπαίδευση & δράση. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.