Πανεπιστημιακοί: «Σε αυτόν τον πόλεμο ποιος είναι ο εχθρός μας;»

panepistimiakoi_prosfyges«Οι πρόσφυγες, όπως και οι μετανάστες, είναι -και αυτοί- θύματα αυτού του συστήματος! Ενός συστήματος ταξικού πολέμου των πλουσίων εναντίον των φτωχών!»

Για τις εξελίξεις στο προσφυγικό τοποθετήθηκαν 85 ακαδημαϊκοί σε κοινή δήλωσή τους με τίτλο: «Σε αυτόν τον πόλεμο ποιος είναι ο εχθρός μας;».

Η δήλωση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στο φύλλο του Σαββατοκύριακου 7-8 Μαρτίου 2020

Μεταξύ άλλων, επισημαίνουν ότι «σε κλίμα εθνικιστικού παροξυσμού ο δημόσιος λόγος γεμίζει κατακλυσμιαία από πολεμικές ιαχές και δηλώσεις απανθρωπιάς που προσβάλλουν τις πλέον θεμελιώδεις ηθικές αξίες των ανθρώπων».

Αναλυτικά, η δήλωση των πανεπιστημιακών:

Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε μάρτυρες μιας αχαλίνωτης ξενοφοβικής και ρατσιστικής  υστερίας, υποκινούμενης από ευρύ φάσμα δεξιών, ακροδεξιών, φασιστικών δυνάμεων και συνεπικουρούμενης από τα κυρίαρχα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και εκπροσώπους της κυβέρνησης. Σε κλίμα εθνικιστικού παροξυσμού ο δημόσιος λόγος γεμίζει κατακλυσμιαία από πολεμικές ιαχές και δηλώσεις απανθρωπιάς που προσβάλλουν τις πλέον θεμελιώδεις ηθικές αξίες των ανθρώπων. Ακούσαμε ανείπωτες φράσεις μίσους να εκστομίζονται εναντίον γυναικών και παιδιών, εναντίον αδύναμων -από κάθε  άποψη- ανθρώπων, χωρίς μέτρο και ντροπή!

Η οργανωμένη  κλιμάκωση της ξενοφοβικής ψύχωσης επιχειρεί να καλλιεργήσει κλίμα πανικού, να παραλύσει κάθε λογική σκέψη, να πνίξει κάθε φωνή αλληλεγγύης, να μολύνει βαθύτατα μια κουρασμένη και ανασφαλή κοινωνία με το δηλητήριο του ακροδεξιού-φασιστικού μισανθρωπισμού. Οι εξελίξεις που βιώνουμε αποτελούν έξαρση των εδώ και πολύ καιρό συστηματικών προσπαθειών της εγγενώς ρατσιστικής ακροδεξιάς να ηγεμονεύσει ιδεολογικά στην ελληνική κοινωνία, εκμεταλλευόμενη τα συσσωρευμένα οξύτατα προβλήματα που δημιούργησαν οι σκληρές μνημονιακές  πολιτικές  όλων των διαχειριστών της κρατικής εξουσίας.

Απέναντι στα παραληρήματα του ακροδεξιού λόγου, δηλώνουμε εμφατικά: Το πρόβλημα του ελληνικού λαού δεν ήταν ποτέ οι πρόσφυγες! Δεν ήταν οι πρόσφυγες που προκάλεσαν την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση! Δεν ήταν αυτοί που σε παγκόσμια κλίμακα -βεβαίως και στην Ελλάδα- οδήγησαν χιλιάδες επιχειρήσεων στο κλείσιμο και εκατομμύρια εργαζομένων στην ανεργία! Δεν ήταν οι πρόσφυγες που υποχρέωσαν τα κράτη να ληστέψουν τους φορολογούμενους για να σώσουν τις τράπεζες, αυτά τα επιτελικά κέντρα του παγκόσμιου καπιταλισμού! Δεν ήταν οι πρόσφυγες, αλλά η αλαζονική και αδίστακτη ολιγαρχία του πλούτου, που όλα τα χρόνια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης συνέχιζε να αυξάνει τα κέρδη της σε βάρος του μεγαλύτερου μέρους των ανθρώπων του πλανήτη!  Δεν ήταν οι πρόσφυγες αυτοί που οδήγησαν τον ελληνικό λαό στο σφαγείο των μνημονίων, στη μαζική ανεργία και φτώχεια!  Δεν ήταν οι πρόσφυγες που οδήγησαν κατά χιλιάδες τα παιδιά του ελληνικού λαού στη μετανάστευση!  Δεν είναι οι πρόσφυγες, τέλος, οι θύτες του παγκοσμίως κυρίαρχου καπιταλιστικού συστήματος, του θεμελιωμένου στην εκμετάλλευση των ανθρώπων του μόχθου,  τον αχαλίνωτο ανταγωνισμό, την αποξένωση και τον πόλεμο.

Οι πρόσφυγες, όπως και οι μετανάστες, είναι -και αυτοί- θύματα αυτού του συστήματος!  Ενός συστήματος ταξικού πολέμου των πλουσίων εναντίον των φτωχών! Επιπλέον είναι αυτοί που βιώνουν σε μέγιστο βαθμό τις καταστροφικές συνέπειες που έχει για την ανθρωπότητα η ανεμπόδιστη λειτουργία του συστήματος αυτού. Είναι τα θύματα των επεμβάσεων και των πολέμων που διεξάγει η κυρίαρχη ιμπεριαλιστική Δύση -οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση- προκειμένου να διατηρήσει και να διευρύνει την κυριαρχία της. Ας μην ξεχνάμε ότι οργανικό μέρος των ευρωατλαντικών οικονομικών, πολιτικών και στρατιωτικών δομών είναι και η Ελλάδα. Στο πλαίσιο συμμετοχής της σε αυτές τις δομές η ελληνική ολιγαρχία προωθεί επιθετικά τα συμφέροντά της στη χώρα και διεθνώς. Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες είναι τα θύματα  του παγκόσμιου οικονομικού πολέμου που διεξάγουν οι μονοπωλιακοί κολοσσοί των ιμπεριαλιστικών κρατών εναντίον των παραγωγικών δυνάμεων των ασθενέστερων χωρών του πλανήτη, προκαλώντας αλλά και ανακυκλώνοντας την υπανάπτυξη και τη φτώχεια τους.

Ο ακροδεξιός όμως λόγος, οργανωμένα και συστηματικά, στην Ελλάδα και παντού,  επιλέγει να ενοχοποιεί τους πρόσφυγες. Στρέφει την οργή τμημάτων της κοινωνίας εναντίον τους, αποστρέφοντας το βλέμμα από τους πραγματικούς ενόχους, τις δυνάμεις του πολέμου (ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Ευρωπαϊκή Ένωση), τις ολιγαρχίες του πλούτου και τους πολιτικούς υπηρέτες τους. Η ξενοφοβική στοχοποίηση των προσφύγων σπέρνει διχόνοια μεταξύ των λαών, υπονομεύει και καταστρέφει την κοινωνική αλληλεγγύη, το αρχέγονο όπλο των όπου γης κατατρεγμένων  και καταπιεσμένων εναντίον των καταπιεστών και των εκμεταλλευτών τους.

Μπροστά στην επιδημία ξενοφοβίας και ρατσισμού, δηλώνουμε ότι δεν είναι εχθροί μας οι πρόσφυγες και οι μετανάστες κι ότι δεν πολεμούμε εναντίον τους! Δεν πολεμούμε εναντίον των αδύναμων, των κατατρεγμένων και εξαθλιωμένων του κόσμου αυτού!  Εχθροί μας είναι οι δυνάμεις του πολέμου, οι ΗΠΑ το ΝΑΤΟ και η  Ευρωπαϊκή Ένωση, η ολιγαρχία του πλούτου σε Ελλάδα και Τουρκία και οι πολιτικοί υπηρέτες της! Εχθροί μας είναι οι κάθε λογής πατριδοκάπηλοι και πολεμοκάπηλοι, οι φασίστες και οι ρατσιστές, οι έμποροι του μισανθρωπισμού!

Απέναντι σε ένα σύστημα που συνθλίβει ολόκληρους λαούς, που κονιορτοποιεί τις ζωές τους και παράγει καθημερινά «περιττούς» ανθρώπους αγωνιζόμαστε για τη μαχητική αλληλεγγύη των λαών ενάντια στους κοινούς εχθρούς τους, για μια κοινωνία συντροφικότητας και ανθρωπιάς!

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Αγγελάτου Ρόνη,  Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πατρών

Αϊδίνης Θανάσης, Καθηγητής, ΑΠΘ

Αλβανούδη Αγγελική, Διδάσκουσα στο ΑΠΘ

Αρκολάκης Μανόλης, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Βελισσαρίου Σίσσυ, Καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Γαγανάκης Κώστας, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ

Γεροτζιάφας Γρηγόρης, Καθηγητής, Sorbonne Université

Γεωργούλας Στράτος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Γιώτη Λαμπρίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΑΠΘ

Γουβιάς Διονύσης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Γούναρη Παναγιώτα, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης

Γραμμένος Θεοφάνης, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Γρόλλιος Γιώργος, Καθηγητής ΑΠΘ

Γρύλλια Στέλλα, Λεκτόρισσα,  Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης

Γρύλλιας Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής, Katholieke Universiteit Leuven

Δαλάκογλου Δημήτρης, Καθηγητής, Vrije Universiteit Amsterdam

Δαμίγος Δημήτρης, Καθηγητής, ΕΜΠ

Δεσλή Δέσποινα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΠΘ

Δαφέρμος Μανώλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Δημουλάς Κώστας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ζαρκάδης Γιάννης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ζαχαρόπουλος Νίκος, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ζορμπαλά Τίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ηλιόπουλος Δημήτρης, Πανεπιστήμιο  Πατρών

Ιωαννίδου Αλεξάνδρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Καλλέργης Δημήτρης, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Καλιαμπάκος Δημήτρης, Καθηγητής, ΕΜΠ

Καλτσώνης Δημήτρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Καραγιάννη Γιώτα, Αναπληρώτρια  Καθηγήτρια, ΑΠΘ

Καρακάντζα Ευφημία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πατρών

Καρανδρέας Νίκος, Ομότιμος Καθηγητής, ΕΚΠΑ

Κάργας  Γιώργος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κατσιαμπούρα Γιάννα, Διδάσκουσα στο ΑΠΘ

Κιουπκιολής Αλέξανδρος, Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ

Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή, Λεκτόρισσα, ΑΠΘ

Κουζής Γιάννης, Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Κουκουτσάκη Αφροδίτη, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Κουσουρής Δημήτρης, Επίκουρος Καθηγητής επί θητεία, Πανεπιστήμιο Βιέννης

Κωσταγιόλας Πέτρος, Επίκουρος Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Λαμπροπούλου Δήμητρα, Επίκουρη Καθηγήτρια,  ΕΚΠΑ

Λαπαβίτσας Κώστας, Καθηγητής,  Πανεπιστήμιο Λονδίνου

Λουκής Χασιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΑΠΘ

Μαΐστρος Γιάννης, Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ

Μαρκέτος Σπύρος, Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ

Μαυρίδης Ηρακλής, Επίκουρος  Καθηγητής, Πάντειο

Μαυρουδέας Σταύρος, Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Μηλιός Γιάννης, Ομότιμος Καθηγητής,  ΕΜΠ

Μιχαλοπούλου Ελένη, Senior Lecturer, University of Liverpool

Μιχελιουδάκης Δημήτρης, Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ

Μπένος Αλέξης, Καθηγητής, ΑΠΘ

Μπίμπου  Άννα, Καθηγήτρια, ΑΠΘ

Μπόκαρης Θέμης, Αναπληρωτής  Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Μπουγιούκος Κώστας, Επίκουρος Καθηγητής, Université de Paris.

Νικονάνου Νίκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Παπαδάκη Πολυξένη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Παπαδημητρίου Φωτεινή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΠΘ

Παραδείση Μαρία, Αναπληρώτρια  Καθηγήτρια, Πάντειο

Παπαθεοδώρου Χρίστος,  Καθηγητής,  Πάντειο Πανεπιστήμιο

Πατέλης Δημήτρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

Παυλίδης Περικλής, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΑΠΘ

Παυλόπουλος Δημήτρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Vrije Universiteit Amsterdam

Πολίτης Τάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ποταμιάνος Νίκος, Ιστορικός,  Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ρέθυμνο)

Ρούσης Γιώργος. Ομότιμος Καθηγητής. Πάντειο Πανεπιστήμιο

Σάμαρης Νικόλαος, Πανεπιστήμιο  Πατρών

Σαμπανίκου Εύη, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σαρηγιάννης Μαρίνος, Ιστορικός,  Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ρέθυμνο)

Σειρηνίδου Βάσω, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Σερντεδάκις Νίκος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης,

Σκορδούλης Κώστας, Καθηγητής, ΕΚΠΑ

Σουβατζή Στυλιανή, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Σουβλής Γιώργος, Διδάσκων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σπαθής Γεράσιμος, Ομότιμος Καθηγητής, ΕΜΠ

Σταματόπουλος Δημήτρης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Στουραΐτης Γιάννης, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου

Στραβελάκης Νίκος, Διδάσκων στο ΕΚΠΑ

Σωτήρης Παναγιώτης, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τουλούμη Γιώτα, Καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Τουρτούρας Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ

Τριμπέρης Γιώργος,  Ομότιμος Καθηγητής, ΕΚΠΑ

Τύμπας Αριστοτέλης, Καθηγητής, ΕΚΠΑ

Χρύσης Αλέξανδρος, Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Χρυσοχόου Ξένια, Καθηγήτρια, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ψημμένος Ιορδάνης, Καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ώρμπακε Βέμουντ,  Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ

Κουβελάκης Στάθης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανεπιστημιακοί: «Σε αυτόν τον πόλεμο ποιος είναι ο εχθρός μας;»

Ημέρα της Γυναίκας: Το ΒΙΝΤΕΟ μαθητών για την ισότητα των δύο φύλων που έγινε viral

pag_mera_gynaikas8 Μαρτίου. Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Ποια είναι η πραγματική θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία; Μπορεί να έχουμε πλέον Πρώτη Πολίτη της χώρας, όμως, στην καθημερινότητα είναι διαφορετικά τα πράγματα.

Μαθητές με την καθοδήγηση του δασκάλου τους, Νίκου Γαλάνη δημιούργησαν ένα συγκλονιστικό βίντεο ώστε να περάσουν το μήνυμα για την ισότητα των φύλων.

Στην ουσία προσπαθούν να ρίξουν φως στα εξής ζητήματα: Έχουμε γυναίκες που έχουν ως μόνο προορισμό την τεκνοποιία γιατί κάποιοι άγραφοι κανόνες το επέβαλαν περιορίζοντας τα όνειρά τους. Έχουμε γυναίκες, μητέρες κι εργαζόμενες οι οποίες δεν απολαμβάνουν των προνομίων που θα έπρεπε, ούτε φυσικά της αναγνώρισης. Έχουμε γυναίκες – σκλάβες των ανδρών σε κλειστές κοινωνίες της επαρχίας. Πόσες γυναίκες εμπιστεύονται τα αφεντικά στις δουλειές τους; Ποιες είναι οι αμοιβές των γυναικών σε σύγκριση με αυτές των ανδρών; Ποια είναι τα κίνητρα που δίνει το κράτος στις γυναίκες για να μπορούν να κάνουν παιδιά;

Οι γυναίκες αξίζουν τον σεβασμό μας ξεκινώντας από τη μητέρα, τη γιαγιά, τη σύζυγο, τη σύντροφο, τη συνάδελφο.

Πρωταγωνίστρια του 2λεπτου μαθητικού βίντεο του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου στην Αργολίδα είναι η μαθήτρια της Στ’ τάξης Βένια Γεωργαλή και ακούγονται οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου. Στην ταινία εμφανίζονται σημαντικές γυναίκες του κόσμου όπως η Amelia Earhart, η Μαρί Κιουρί, η Ίντιρα Γκάντι αλλά και Ελληνίδες όπως η Μελίνα Μερκούρη, η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, η Αμαλία Φλέμινγκ. Επίσης, η χρυσή Ολυμπιονίκης Άννα Κορακάκη (πρώτη αθλήτρια που θα παραλάβει την ολυμπιακή φλόγα από την πρωθιέρεια) και η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου (πρώτη γυναίκα Πρόεδρος της Δημοκρατίας).

Μετά το viral «Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω» με την μικρή Εριάννα ως θύμα τροχαίου πάνω στο οδόστρωμα, ο δάσκαλος Νίκος Γαλάνης δημιουργεί με τους μαθητές του ακόμη ένα συγκλονιστικό βίντεο.

Δείτε το βίντεο:

(Πηγή: enikos.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημέρα της Γυναίκας: Το ΒΙΝΤΕΟ μαθητών για την ισότητα των δύο φύλων που έγινε viral

UNESCO: Ο Covid-19 κλείνει τα σχολεία για 300 εκατ. μαθητές σε όλο τον κόσμο

kleista_sxoleiaΣχεδόν 300 εκατομμύρια μαθητές σε όλο τον κόσμο απέχουν από τα μαθήματά τους σήμερα, καθώς οι κυβερνήσεις 12 χωρών έχουν κλείσει σχολεία σε μια προσπάθεια περιορισμού του Covid-19, σύμφωνα με την  UNESCO.

Ο νέος κορωνοϊός έχει εξαπλωθεί από την Κίνα σε περίπου 80 χώρες, με αποτέλεσμα να προσβληθούν περισσότεροι από 95.000 άνθρωποι και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 3.200.

Η Ιταλία, η οποία έχει πληγεί περισσότερο στην Ευρώπη, έκλεισε όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σήμερα και έως τουλάχιστον τις 15 Μαρτίου και ενθάρρυνε την ηλεκτρονική διδασκαλία καθώς προσπαθεί να επιβραδύνει τον ρυθμό εξάπλωσης.

«Η παγκόσμια κλίμακα και η ταχύτητα της τρέχουσας αναστάτωσης στην εκπαίδευση, εάν παραταθεί, θα μπορούσε να απειλήσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση», δήλωσε η Οντεΐ Αζουλέ, γενική διευθύντρια της UNESCO με έδρα το Παρίσι.

(Πηγή: naftemporiki.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο UNESCO: Ο Covid-19 κλείνει τα σχολεία για 300 εκατ. μαθητές σε όλο τον κόσμο

Κορονοϊός: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα σχολεία

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τον νέο κορονοϊό SARS-Cov-2 για τις εκπαιδευτικές μονάδες από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)

koronoios_sxoleiaΤι είναι COVID-19 και τι SARS–CoV-2;

Ο νέος κορωνοϊός-2019 ονομάζεται τώρα SARS-CoV-2, ενώ η ασθένεια που προκαλεί ονομάζεται COVID-19. O ιός ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο.

Από πού προέρχονται οι κορωνοϊοί;

Οι κορωνοϊοί προσβάλουν τα ζώα αλλά κάποιοι από αυτούς περιστασιακά προσβάλουν και τον άνθρωπο. Πολλά ζώα αποτελούν πηγή μετάδοσης του ιού στον άνθρωπο, για παράδειγμα ο ιός MERS προέρχεται από τις καμήλες και ο ιός SARS από τις μοσχογαλές.

Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης του ιού;

Παρόλο που ο ιός προέρχεται από τα ζώα, μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η μετάδοση θεωρείται ότι γίνεται κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή.  Δεν είναι ξεκάθαρο επί του παρόντος αν ο ιός μπορεί να μεταδοθεί αερογενώς ή μέσω της κοπρανοστοματικής οδού.

Ποιος είναι ο χρόνος επώασης για την εμφάνιση της νόσου;

Πρόσφατες μελέτες υποδεικνύουν ως μέσο διάστημα επώασης του SARS-CoV-2 τις 5-6 ημέρες και ως μέγιστο χρόνο τις 12 ημέρες.  Μία πρόσφατη μελέτη επιβεβαίωσε πως είναι συνετό να υπολογίζουμε την περίοδο επώασης έως 14 μέρες.

Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική;

Ένα  περιστατικό  θεωρείται  περισσότερο  μεταδοτικό  όταν εμφανίζει συμπτώματα,  αλλά  θα μπορούσε να είναι μεταδοτικό και στην ασυμπτωματική φάση. Δεν γνωρίζουμε το ποσοστό των ασυμπτωματικών κρουσμάτων, ούτε τον ακριβή ρόλο που παίζουν στη μετάδοση του SARS-CoV-2, πιθανολογείται όμως πως είναι μικρότερη από αυτήν των συμπτωματικών περιπτώσεων της νόσου.

Ποια είναι τα συμπτώματα της COVID-19 λοίμωξης;

Τα κύρια συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν τα κατωτέρω:

  • Πυρετός,
  • Βήχας,
  • Φαρυγγαλγία,
  • Αρθραλγίες,
  • Μυαλγίες,
  • Καταβολή,
  • Δυσκολία στην αναπνοή

Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει σοβαρή πνευμονία και να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Τα άτομα που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. ηλικιωμένοι, καρδιοπαθείς, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες ή πνευμονοπάθειες) είναι πιθανότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο.

Υπάρχει θεραπεία για τη COVID-19 λοίμωξη;

Δεν υπάρχει  επί του παρόντος ειδική θεραπεία για τη νόσο. Η θεραπεία είναι υποστηρικτική με στόχο την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Μελετώνται καινούργιες θεραπείες σε κλινικές μελέτες σε περιοχές με μεγάλες επιδημίες όπως η Κίνα.

Πότε πρέπει κάποιος να ελεγχθεί για COVID-19;

Εάν έχει :

Οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: πυρετό, βήχα, δύσπνοια), με ή χωρίς ανάγκη νοσηλείας

ΚΑΙ

Τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επιδημιολογικά κριτήρια, εντός των τελευταίων 14 ημερών πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων:

  • Στενή επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από

ή

  • Ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες από SARS-CoV-2 περιοχές με βάση τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα

Κάθε ύποπτο κρούσμα θα πρέπει να υποβάλλεται ΑΜΕΣΑ σε εργαστηριακό έλεγχο για τον ιό SARS-CoV-2.

Σε αυτή την περίπτωση συστήνεται η άμεση επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ  τηλ: 210.52.12.054 και όχι επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του ΕΟΔΥ.

Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε δικτυακό τόπο:https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/02/2019-ncov-orismos-kroysmatos-2.pdf

Σε ποιες περιοχές του κόσμου υπάρχει διάδοση στην κοινότητα;

Κίνα,  Ιαπωνία, Χόνκ Κόνγκ, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ιράν και Ιταλία (οι περιοχές/επαρχίες Emilia-Romagna, Lombardy, Piedmont και Veneto)

Τι σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό;

«Επαφή», ως προς τον COVID-19, είναι ένα άτομο που δεν παρουσιάζει συμπτώματα ενώ μπορεί να έχει έρθει σε επαφή με περιστατικό νοσούντος ή και ασυμπτωματικού ατόμου από τον COVID-19. Ο κίνδυνος μόλυνσης εξαρτάται από τον βαθμό έκθεσης στον ιό και για να προσδιορισθεί χρειάζεται συγκεκριμένη διερεύνηση από το προσωπικό του ΕΟΔΥ.

Ποιο άτομο θεωρείται υψηλού κινδύνου επαφή (στενές επαφές)

  • Άτομο που διαμένει στον ίδιο χώρο με το κρούσμα COVID-19
  • Άτομο που είχε απευθείας φυσική επαφή με το κρούσμα COVID-19 (π.χ. μέσω χειραψίας)
  • Άτομο που ήρθε σε επαφή χωρίς μέτρα προστασίας με μολυσματικές βιολογικές εκκρίσεις του κρούσματος COVID-19 (π.χ. να βρισκόταν σε μικρή εμβέλεια όταν ο ασθενής έβηξε, να ήρθε σε επαφή με χρησιμοποιημένα χαρτομάντηλα)
  • Άτομο που είχε πρόσωπο με πρόσωπο επαφή με κρούσμα COVID-19 και σε απόσταση < 2 μέτρων περισσότερο από15’
  • Άτομο που βρέθηκε σε κλειστό χώρο (π.χ. αίθουσα διδασκαλίας, αίθουσα συνεδριάσεων, αίθουσα αναμονής σε νοσοκομείο κλπ) με κρούσμα COVID-19 για 15’ ή περισσότερα και σε απόσταση < 2 μέτρων
  • Εργαζόμενος στον τομέα της υγείας ή άλλο άτομο που παρείχε φροντίδα σε άτομο- επιβεβαιωμένη περίπτωση της νόσου COVID-19 χωρίς να χρησιμοποιήσει τα συνιστώμενα μέτρα ατομικής προστασίας
  • Άτομο σε καμπίνα αεροσκάφους που καθόταν σε απόσταση δύο θέσεων (προς κάθε κατεύθυνση) από ένα κρούσμα COVID-19, συνταξιδιώτες ή προσωπικό παροχής φροντίδας και μέλη πληρώματος καμπίνας στο τμήμα του αεροσκάφους που καθόταν ο ασθενής (εάν η σοβαρότητα των συμπτωμάτων ή οι κινήσεις του κρούσματος υποδηλώνουν μεγαλύτερο βαθμό έκθεσης, όλοι οι επιβάτες στο συγκεκριμένο τμήμα του αεροσκάφους μπορεί να θεωρηθούν στενές επαφές).

Τι θεωρείται χαμηλού κινδύνου έκθεση (τυχαία επαφή)

Άτομο(α) που βρέθηκε σε κλειστό χώρο με το κρούσμα COVID-19 για λιγότερο από 15’ ή σε απόσταση μεγαλύτερη των 2 μέτρων

  • Άτομο(α) που είχε πρόσωπο με πρόσωπο επαφή με κρούσμα COVID-19 σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων αλλά λιγότερο από 15’
  • Συνταξιδιώτες του κρούσματος COVID-19 σε άλλα μέσα μεταφοράς

Η μεγαλύτερη διάρκεια επαφής αυξάνει την πιθανότητα μετάδοσης. Το διάστημα των 15΄είναι αυθαιρέτως επιλεγμένο για πρακτικούς λόγους. Ανάλογα την αποτίμηση του εκάστοτε κινδύνου, το προσωπικό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) μπορεί να εκτιμήσει ότι χρειάζεται να επεκτείνει την ιχνηλάτηση των επαφών και τη διαχείριση των ατόμων που ήρθαν σε επαφή για συντομότερο διάστημα με το περιστατικό που εξετάζεται.

Ποια είναι τα κύρια βήματα που χρησιμοποιεί ο ΕΟΔΥ για την διαχείριση επαφών με υψηλό κίνδυνο έκθεσης;

  • Ενεργητική επιτήρηση από τις αρχές Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για ένα διάστημα 14 ημερών μετά την τελευταία έκθεση στον κίνδυνο
  • Καθημερινή παρακολούθηση για την διαπίστωση συμπτωμάτων COVID-19, όπως πυρετός (υψηλός ή χαμηλός), βήχας ή δύσπνοια
  • Οδηγία να αποφύγουν τις κοινωνικές επαφές
  • Οδηγία να αποφύγουν τα ταξίδια
  • Θα πρέπει να παραμένουν διαθέσιμοι για ενεργητική επιτήρηση

 Ποια είναι τα κύρια βήματα που χρησιμοποιεί ο ΕΟΔΥ για την διαχείριση επαφών χαμηλού κινδύνου;

  • Οδηγία να παρακολουθούν από μόνοι τους την πιθανή εμφάνιση συμπτωμάτων COVID-19, όπως πυρετός (υψηλός ή χαμηλός), βήχας ή δύσπνοια για διάστημα 14 ημερών μετά ην τελευταία έκθεσή τους στον κίνδυνο
  • Οι αρχές Δημόσιας Υγείας μπορεί να παράσχουν επιπλέον οδηγίες ανάλογα με την κάθε περίπτωση

Σημειωτέον πως όλες οι επαφές, άσχετα αν η έκθεσή τους θεωρείται υψηλού ή χαμηλού κινδύνου, θα πρέπει άμεσα να απομονώνονται εθελοντικά και να επικοινωνούν με τις υπηρεσίες υγείας σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο σύμπτωμα εντός 14 ημερών από την τελευταία έκθεσή τους στον κίνδυνο. Εάν δεν εμφανιστεί κανένα σύμπτωμα εντός 14 ημερών από την τελευταία έκθεσή τους στον κίνδυνο, το άτομο δεν θεωρείται πλέον πιθανό να νοσήσει από τον COVID-19.

Επιπρόσθετα οι αρχές Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) μπορεί να τροποποιήσουν τις ανωτέρω κατευθυντήριες οδηγίες και να εφαρμόσουν περαιτέρω μέτρα ανάλογα με την εκτίμηση κινδύνου κάθε περιστατικού και των επαφών του καθώς και την φάση διασποράς της επιδημίας στην χώρα.

Σχεδιάγραμμα του αλγορίθμου που ακολουθείται από τον ΕΟΔΥ είναι ανηρτημένο στον δικτυακό τόπο: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/02/covid19-diaxeirisi-dy-plithismou.pdf

Υπάρχουν κάποια ειδικά προληπτικά μέτρα για την αποφυγή διασποράς του νέου κορονοϊού SARS–CoV-2 εντός των εκπαιδευτικών μονάδων ;

Επί του παρόντος έχουν ανασταλεί όλες οι εκπαιδευτικές εκδρομές εκτός των συνόρων της χώρας. Τα ειδικά προληπτικά μέτρα  για την αποφυγή ενδεχόμενης διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 εντός των εκπαιδευτικών μονάδων αφορούν στην παρούσα φάση και μαθητές που επιστρέφουν από πληττόμενες περιοχές

  • Μέλη της εκπαιδευτικής μονάδας (π.χ. μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, εργαζόμενοι, κλπ.) με ιστορικό ταξιδιού σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής (βλέπε ανωτέρω) με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό SARS-CoV-2, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, οι οποίοι είναι ασυμπτωματικοί, συστήνεται να περιορίσουν τις επαφές τους, να απέχουν από τα μαθήματα ή την εργασία τους, μέχρις ότου παρέλθουν 14 ημέρες από την ημερομηνία επιστροφής τους από το ταξίδι (σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού – βλέπε ανωτέρω) ή την ημερομηνία τελευταίας στενής επαφής τους με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από το νέο κοροναϊό SARS-CoV-2 και να παρακολουθούν στενά την υγεία τους.
  • Μέλη της εκπαιδευτικής μονάδας με ιστορικό ταξιδιού σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής* με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό SARS-CoV-2, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, που εμφανίζουν οποιοδήποτε σύμπτωμα λοίμωξης αναπνευστικού (π.χ. πυρετό, βήχα, δύσπνοια κλπ.), θα πρέπει άμεσα να απομονωθούν και να υποβληθούν σε ιατρική εκτίμηση το συντομότερο δυνατό. Πριν την ιατρική εκτίμηση, συστήνεται τηλεφωνική ενημέρωση του ιατρού και του ΕΟΔΥ(τηλ. 210-5212054) σχετικά με το περιστατικό. Σε περίπτωση που εμφανίζουν σοβαρή νόσο, θα πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το ΕΚΑΒ και ο ΕΟΔΥ. Η έγκαιρη ενημέρωση των ιατρών, του ΕΚΑΒ και του ΕΟΔΥ αποσκοπεί στη λήψη των κατάλληλων μέτρων και την αποφυγή του ενδεχομένου έκθεσης άλλων ατόμων.

Πώς μπορώ να προφυλαχθώ από το COVID-19;

Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού SARS-CoV-2, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων αναφέρονται κατωτέρω:

  1. Οδηγίες ατομικής υγιεινής:
  • Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
  • Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό (φτέρνισμα).
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’, πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης
  1. Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης:
  • Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
  • Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
  • Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται.
  • Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.

Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.

Τι να κάνω εάν έχω στενή επαφή με κάποιον που έχει COVID-19;

Επικοινωνήστε με τον ΕΟΔΥ στο τηλ: 210.52.12.054 και μην πραγματοποιήσετε επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς πρότερη ενημέρωση του ΕΟΔY.

Μπορεί η μάσκα να με προστατεύσει αποτελεσματικά από το COVID-19;

Η χρήση μάσκας εμποδίζει τη μετάδοση της νόσου από αυτούς που είναι άρρωστοι στους υπόλοιπους. Η μάσκα χρησιμοποιείται για την προστασία των επαγγελματιών υγείας και δεν συστήνεται η χρήση της στον υγιή πληθυσμό.

Υπάρχει εμβόλιο για το COVID-19;

Δεν υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμο εμβόλιο για το COVID-19, γι΄ αυτό έχει μεγάλη σημασία η έγκαιρη διάγνωση και η εφαρμογή μέτρων πρόληψης διασποράς της νόσου. Αρκετές φαρμακευτικές εταιρείες εργάζονται για την παρασκευή εμβολίου, ωστόσο φαίνεται ότι θα πάρει αρκετό καιρό μέχρι αυτό να ολοκληρωθεί.

Μπορεί το εμβόλιο της εποχικής γρίπης να προστατεύσει από το COVID-19;

Το αντιγριπικό εμβόλιο δεν προστατεύει από το COVID-19. Ωστόσο, δεδομένου ότι διανύουμε φάση έξαρσης της εποχικής γρίπης, το αντιγριπικό εμβόλιο είναι ο καλύτερος τρόπος προφύλαξης από την εποχική γρίπη.

Σε ποιες χώρες της Ευρώπης έχουν εμφανιστεί κρούσματα COVID-19;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ECDC (Situation update worldwide, 28 February 2020) έχουν αναφερθεί κρούσματα σε 23 Ευρωπαϊκές χώρες, με 4 επαρχίες της Βόρειας Ιταλίας να έχουν συνεχιζόμενη μετάδοση στην κοινότητα. Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 4 έως σήμερα κρούσματα όλα με ιστορικό ταξιδιού στις πληττόμενες περιοχές/επαρχίες της Ιταλίας

Γιατί ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνει τόσο γρήγορα;

Οι δύο βασικές αιτίες για την ταχεία αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων είναι ότι ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και ότι έχει βελτιωθεί η δυνατότητα ανίχνευσής του.

Πόσο θα κρατήσει η επιδημία;

Δυστυχώς δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε τη διάρκεια της επιδημίας και πώς αυτή θα εξελιχθεί. Πρόκειται για ένα νέο παθογόνο, για το οποίο η γνώση μας είναι ακόμα περιορισμένη. Για παράδειγμα είναι άγνωστο εάν θα περιοριστεί η μετάδοση στην κοινότητα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όπως αυτό παρατηρείται στην εποχική γρίπη.

Είναι ασφαλής η λήψη πακέτων ή δεμάτων από περιοχές με κυκλοφορία του ιού στην κοινότητα;

Με δεδομένο ότι ο SARS-Cov-2 δεν επιβιώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα στις επιφάνειες, είναι εξαιρετικά χαμηλός ο κίνδυνος μετάδοσης από προϊόντα ή πακέτα που έχουν ταξιδέψει για ημέρες ή εβδομάδες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι κορωνοϊοί μεταδίδονται κυρίως με σταγονίδια από το αναπνευστικό. Η χρήση των μέτρων ατομικής υγιεινής σε οιαδήποτε περίπτωση μηδενίζει αυτόν τον κίνδυνο.

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορονοϊός: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα σχολεία

Τεχνολογία: Πώς μια εφαρμογή βοηθά μαθητές με ειδικές ανάγκες

Εφαρμογή βοηθά άτομα με αναπηρίες να επικοινωνούν και να μαθαίνουν

technologia_idikes_anagesΟι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες στην τάξη μπορεί να φαίνονται ανυπέρβλητες, ειδικά για εκείνους που δεν μπορούν να επικοινωνήσουν προφορικά.

Η έλλειψη φωνής δεν μπορεί μόνο να εμποδίσει την ικανότητά τους να μάθουν αποτελεσματικά, αλλά επίσης μπορεί να τους οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό.

Αλλά η τεχνολογία φέρνει μεγάλες αλλαγές.

Ο Carlos Pereira έχει αναπτύξει το Livox, μια εφαρμογή που χρησιμεύει ως εναλλακτικό λογισμικό επικοινωνίας και επιτρέπει σε άτομα με αναπηρίες να επικοινωνούν και να μαθαίνουν.

Ο πρώην αναλυτής υπολογιστών έχει μια κόρη με εγκεφαλική παράλυση, αλλά το λογισμικό του χρησιμοποιεί ειδικούς αλγόριθμους για την ερμηνεία των κινητικών, γνωστικών και οπτικών διαταραχών, καθώς και μηχανική μάθηση για να προβλέψει και να καταλάβει τι μπορεί να θέλει ή να χρειαστεί το άτομο.

Η εφαρμογή λαμβάνει υπόψη τις λεπτές αποχρώσεις που καθιστούν την εφαρμογή μοναδική σε άτομα με αναπηρίες μέσω των έξυπνων αλγορίθμων.

Τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ενδέχεται να αγγίξουν ένα εικονίδιο στην οθόνη χρησιμοποιώντας ολόκληρο το χέρι τους, σέρνοντας τα δάχτυλά τους και να κάνοντας συχνά αγγίγματα στην οθόνη. Αλλά η εφαρμογή διορθώνει την ατελής τους αφή, επιτρέποντάς τους έτσι να χρησιμοποιούν το λογισμικό.

Η εφαρμογή μπορεί επίσης να προβλέψει ποιες ανάγκες ή λέξεις είναι πιθανό να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες καταστάσεις.

Μπορείτε να ρωτήσετε «Τι θα θέλατε για πρωινό» και η εφαρμογή θα παρέχει αρκετές δημοφιλείς επιλογές, συνήθως ως εικονίδια που πρέπει κάποιος να αγγίξει και στη συνέχεια μεταφέρονται φωνητικά αν χρειαστεί. Στο σχολείο, μπορούν να ακούσουν μια ερώτηση καθηγητή και να δώσουν απαντήσεις πολλαπλών επιλογών.

Όσο περισσότερο χρησιμοποιείται από ένα συγκεκριμένο άτομο, τόσο περισσότερο το λογισμικό θα καταλάβει και θα προβλέψει την επιθυμητή απόκριση.

Μάλιστα, στις ΗΠΑ, γονείς και εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι η εφαρμογή έχει φέρει θετικά αποτελέσματα για τους σπουδαστές με ειδικές ανάγκες.

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεχνολογία: Πώς μια εφαρμογή βοηθά μαθητές με ειδικές ανάγκες