«Ούτε μία γραμμή για την καλλιτεχνική παιδεία»

Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ

ΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

Έγγραφο-καταπέλτη για το νέο νομοσχέδιο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», που κατατίθεται προς ψήφιση, υπέβαλε στη Βουλή τη Δευτέρα η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων.

«Είναι δυνατόν σε 160 σελίδες νομοσχεδίου να μην υπάρχει ούτε μία, για δείγμα, γραμμή αφιερωμένη στην καλλιτεχνική παιδεία και στην αισθητική καλλιέργεια;», απορεί αγανακτισμένη η πρόεδρος της Ένωσης, κ. Ζωή Χατζή.

Είναι ο λόγος που η Ένωση, εν όψει των δραματικών εξελίξεων, κατέθεσε στη Βουλή και δεύτερο έγγραφο με εμπεριστατωμένες θέσεις για την αναγκαιότητα των μαθημάτων που βάλλονται, πιάνοντας ιστορικά το νήμα της εξέλιξης της καλλιτεχνικής παιδείας στο Λύκειο από το 1959 έως το 2013. Συγχρόνως, επεδίωξε συνάντηση με τους υπευθύνους του τομέα Παιδείας όλων των κομμάτων -δεν το κατόρθωσε με τη Ν.Δ.- ζητώντας να γίνει διόρθωση της παράλειψης. «Δεν ζητάμε τίποτα άλλο παρά να αποσυρθεί το προκλητικό νομοσχέδιο», τονίζει η κ. Χατζή. Το αίτημα άκουσαν θετικά ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.

«Αλλοθι»

Η Ένωση χαρακτηρίζει «απροκάλυπτο άλλοθι» το ότι εισάγεται στην Α’ τάξη (του «Ενιαίου Λυκείου») ως «μάθημα επιλογής μεταξύ τριών μαθημάτων» το μάθημα(;) «Έκφραση – Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» (!), που αποτελεί «επανέκδοση σε χειρότερη μορφή (αμορφίας και γνωστικής ασάφειας, πολυπραγμοσύνης και προπαγάνδας) του χρεοκοπημένου «πιλοτικού» προγράμματος που είχαν επιχειρήσει και προ διετίας να εισαγάγουν, αλλά σύντομα οι ίδιοι, μπροστά στις έντονες διαμαρτυρίες των εικαστικών και άλλων καλλιτεχνών, το απέσυραν και το κράτησαν ώς σήμερα στο «ψυγείο»».

Η γενική έξωση των μαθημάτων Τέχνης από το Λύκειο συμπληρώνεται, προσθέτει η κ. Χατζή, με την «κραυγαλέα περίπτωση του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑΛ, που αποβάλλεται οριστικά από τα ΕΠΑΛ. Ένας ιδιαίτερα σημαντικός τομέας με πολυάριθμο μαθητικό δυναμικό, που μαζί με τους τομείς Υγείας-Πρόνοιας συγκέντρωναν το 23% του συνόλου των μαθητών των ΕΠΑΛ».

Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ότι πλέον δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης ΣΕΚ με αυτόματη αδειοδότηση σε όσους έχουν άδεια λειτουργίας ιδιωτικού ΙΕΚ, ενώ δεν υπήρχαν ως τώρα ιδιωτικά ΕΠΑΣ. «Ακόμα πιο χαρακτηριστική είναι η επιδίωξη διόγκωσης και γενίκευσης της λεγόμενης «μαθητείας» για την εξασφάλιση πάμφθηνου και ανασφάλιστου νεανικού εργατικού δυναμικού», υπογραμμίζει.

Το ετήσιο Πανελλαδικό Συνέδριο της Ένωσης, από τις 3 έως τις 7 Σεπτεμβρίου στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, εστιάζει στις δραματικές αλλαγές στο δημόσιο σχολείο, στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και στις απολύσεις. Το πρόγραμμά του θα παραμείνει ανοιχτό σε επιμέρους μεταβολές, λόγω των γενικών συνελεύσεων και των κινητοποιήσεων που έχουν προαναγγελθεί από την ΟΛΜΕ για το πρώτο 10ήμερο του Σεπτέμβρη.

Στις 6 Σεπτεμβρίου, πάντως, η Ένωση μαζί με τους καθηγητές μουσικής θα βρίσκεται έξω από τη Βουλή με μουσικά και θεατρικά δρώμενα. «Αν δεν έχουμε μαζί μας τους γονείς, τους μαθητές και την κοινωνία, δεν θα μπορέσουμε να ανακόψουμε τη λαίλαπα που έρχεται να διαλύσει τη δημόσια παιδεία. Πρέπει να πάρουμε στα χέρια μας την παιδεία μας, την υγεία μας. Δηλαδή, τις ζωές μας», μας ενθαρρύνει μαχητικά η κ. Χατζή.

(πηγή: Ελευθεροτυπία)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.