Μαθητές έγραψαν Χιπ-Χοπ τραγούδι για την «Αγάπη» –ενάντια στο ρατσισμό

Σ’ ένα σχολείο της Θεσσαλονίκης μια μέρα μαζευτήκανε παιδιά από κάθε γωνιά της γης, άσπρα, κίτρινα, μαύρα και τραγούδησαν για αγάπη και ειρήνη… και τα μουτράκια τους έλαμπαν από χαρά ενώ τα γέλια τους «αγκάλιασαν» σαν το ουράνιο τόξο και «χρωμάτισαν» τις γκρίζες σχολικές αίθουσες…

Είμαστε

παιδιά από την Ελλάδα

Από την Αλβανία και από την Ρωσία

Και από την Τουρκία και από την Γεωργία

και από την Αρμενία και από την Ιορδανία

καιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι

για ακούστε μας καλά

εμείς εδώ

έχουμε αγάπη

είμαστε ταλέντα

όλου του κόσμου τα παιδιά

είμαστε πολύγλωσσα

και είμαστε μια γροθιά

και μια μεγάλη αγκαλιά

άσπρα, κίτρινα, μαύρα, λευκά

όλου του κόσμου τα παιδιά αγαπάμε πραγματικά

σ αγαπώ

λιουμπιου

μικουαρχάρ

τε ντούα σούμ

γιεσκεσιρουμεμ

μπαχερμπακ

αι λάβ γιου

ζετέμ

σενισε-βιορουμ

Μας ακούτε καλά;

Ξέρετε τι λέμε τόσο δυνατά;

Το σ’ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες της καρδιάς.

Με αυτά τα λόγια οι πολύγλωσσοι μαθητές του 7ου Δημοτικού Νεάπολης έκλεψαν τις εντυπώσεις και καταχειροκροτήθηκαν στην αποχαιρετιστήρια σχολική τους εκδήλωση και έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα στην πολιτεία για μια ακόμη φορά, ότι η «πολυχρωμία» και η «πολυγλωσσία» κάνουν τον κόσμο πιο όμορφο.

Παιδιά από την Αρμενία, την Αλβανία, από Γεωργία, Ελλάδα, Ρωσία και Ιορδανία, έγραψαν ένα Χιπ Χοπ τραγούδι που αποτυπώνει με λόγια απλά, την «τάξη της ελληνομάθειας».

Πολυγλωσσικοί χαιρετισμοί και το «Σ’αγαπώ» σε όλες τις γλώσσες του κόσμου…

Ένας ύμνος των παιδιών για την «μοναδικότητα» και για τους λόγους που είναι «ξεχωριστοί» αλλά και μια κραυγή για την ενίσχυση της ελληνομάθειας σε αλλοδαπούς μαθητές/τριες.

Με αυτή τους την πρωτοβουλία, να γράψουν ένα δικό τους τραγούδι για την «Αγάπη», τα 24 παιδιά από την τάξη της ελληνομάθειας του 7ου Δημοτικού Νεάπολης απέδειξαν περίτρανα τα θετικά αποτελέσματα από τη γλωσσική διδασκαλία στο τμήμα που οργανώθηκε και λειτούργησε στο σχολείο σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών, που υλοποιήθηκε από το ΑΠΘ, σε συνεργασία με τη Δράση 2 (Ενίσχυση της Ελληνομάθειας), επιστημονική υπεύθυνη της οποίας είναι η ομότιμη καθηγήτρια κ. Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ.

Από την εν λόγω «Δράση», τοποθετήθηκε η εκπαιδευτικός κα. Γιώτα Γάτση υποψήφια διδάκτόρισσα του Α.Π.Θ, ειδικευμένη στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, η διδακτική παρέμβαση της οποίας αξιολογήθηκε ως ιδιαιτέρως σημαντική και αποτελεσματική τόσο από τους μαθητές που συμμετείχαν στα τμήματα ελληνομάθειας όσο και από τους εκπαιδευτικούς του κανονικού προγράμματος.

Τα οφέλη που προέκυψαν για τους μαθητές, το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και τη σχολική μονάδα γενικότερα:

1. Ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο ελληνομάθειας των συμμετεχόντων στα τμήματα αυτά.

2. Ως αποτέλεσμα του παραπάνω, βελτιώθηκε η επίδοσή τους και στα μαθήματα του κανονικού ωραρίου, γεγονός που συνέβαλε στην ομαλότερη ένταξή τους στην κανονική τάξη αλλά και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας τους.

3. Υπήρξε γόνιμη συνεργασία με εκπαιδευτικούς και ανταλλαγή διδακτικών μεθόδων, ενώ επιλύθηκαν ζητήματα σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

4. Προωθήθηκε ουσιαστικά και στην πράξη η Διαπολιτισμική Αγωγή.

(πηγή: thesstoday.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.