Βάλτε την κίνηση στη ζωή σας

Γράφει ο Κώστας Σημάτος, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης

Είτε το θέλουμε, είτε όχι πρέπει να αναγνωρίσουμε μία σημαντική αλήθεια: το ανθρώπινο σώμα εξελίχθηκε για να κινείται και ΟΧΙ για να μένει ακίνητο μπροστά στον υπολογιστή ή την τηλεόραση.  Η κίνηση είναι μέρος της ζωής μας και συμβάλει αποφασιστικά στη διατήρηση όχι μόνο της σωματικής αλλά και της πνευματικής μας υγείας.

Αρκετά χρόνια πριν, η έννοια της «γυμναστικής» δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη αφού την αναπλήρωνε σε μεγάλο βαθμό η χειρονακτική εργασία και το περπάτημα στα οποία επιδίδονταν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Η τεχνολογική όμως εξέλιξη άλλαξε εντελώς την εργασιακή μας καθημερινότητα και σταδιακά μας «στέρησε» την δυνατότητα της φυσικής κίνησης. Έτσι λοιπόν έπρεπε να ξαναεφεύρουμε» την κίνηση και να τη συστηματοποιήσουμε με τη μορφή της γυμναστικής.

Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία το τι μορφή κίνησης θα διαλέξετε αρκεί πάνω από όλα να «κινηθείτε»!!!!! Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές δραστηριότητες που εμπεριέχουν την κίνηση, οπότε είναι αδύνατον να μη βρείτε μία που να σας ταιριάζει, αρκεί  βέβαια να ψάξετε. Ακόμα και αν δεν έχετε χρήματα για να διαθέσετε για το αγαπημένο σας σπορ, μην το χρησιμοποιείτε σαν δικαιολογία. Το περπάτημα είναι (ακόμα) δωρεάν.

Είκοσι με εξήντα λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα (π.χ. περπάτημα, ποδηλασία, χορός, γυμναστική) είναι αρκετά για τη διατήρηση της καλής σας υγείας, όμως για να είναι ολοκληρωμένο ένα πρόγραμμα γυμναστικής, πρέπει να περιλαμβάνει ζέσταμα, ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και ασκήσεις χαλάρωσης.

Πριν όμως γυμναστείτε, συμβουλευθείτε το γιατρό σας, ιδιαίτερα αν είστε άνω των 35, έχετε βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό καρδιοπαθειών, αν καπνίζετε, έχετε υψηλή πίεση ή χοληστερίνη, πάσχετε από διαβήτη ή κάνετε καθιστική ζωή. Μην ξεχνάτε ότι όλες οι αλλαγές στο σώμα πρέπει να γίνονται σταδιακά και με μέτρο, οπότε μην ξεπερνάτε τα όρια της αντοχής σας. Δεν είναι απαραίτητο να πιαστεί ολόκληρο το κορμί σας για να πείτε ότι γυμναστήκατε σωστά. Το μυϊκό πιάσιμο δεν πρέπει να ταυτίζεται με την καλή άσκηση. Αντιθέτως σημαίνει ότι ξεπεράσατε τα όριά σας και γι’ αυτό οι μύες σας τραυματίστηκαν .

Μερικές συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν είναι:

Γυμναστείτε το απόγευμα

Οι καλύτερες ώρες για άσκηση είναι το απόγευμα  στις 17.00 -18.00. Εκείνες τις ώρες η θερμοκρασία του σώματος είναι υψηλή, οι μύες δουλεύουν καλύτερα και είστε τουλάχιστον 10%  δυνατότεροι. Εκτιμάται επίσης ότι η απόδοση αυξάνεται και την επόμενη ώρα, γύρω στις 18.00-19.00.

Μην καπνίζετε πριν, κατά ή μετά από την άσκηση

Το κάπνισμα είναι έτσι και αλλιώς καταστροφικό οπότε δεν ταιριάζει ούτε με τη ζωή, ούτε με την άσκηση. Εάν θέλετε αθλητικές επιδόσεις οι ειδικοί απαγορεύουν το κάπνισμα τουλάχιστον 16 ώρες πριν από την άσκηση. Ο λόγος είναι η αναγκαιότητα ύπαρξης χώρου για το οξυγόνο που θα χρησιμοποιήσει ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της άσκησης. Επίσης καταστροφικό είναι εάν ανάψετε τσιγάρο μετά τη γυμναστική.

Κολυμπήστε όσο θέλετε

Μία εξαιρετική μορφή γυμναστικής (ιδανική στη χώρα μας) είναι το κολύμπι. Είναι η τέλεια άσκηση η οποία σε συνδυασμό με τη δράση των θαλασσινών αλάτων, των ιχνοστοιχείων και των μεταλλικών στοιχείων στον οργανισμό, ανακουφίζει και θεραπεύει πολλές παθήσεις, επειδή λόγω της άνωσης «απαλλάσσει» το σώμα από το πραγματικό του βάρος. Είναι ιδανικό για τις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης και γενικά των αρθρώσεων.

Συνδυάστε την άσκηση με τη σωστή διατροφή

Μην ασκήστε ποτέ έντονα αμέσως μετά από ένα πλήρες γεύμα, αφήστε να περάσουν τουλάχιστον  4 ώρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της χώνεψης.  Επίσης αποφύγετε την έντονη άσκηση όταν κάνετε «εξαντλητικές» δίαιτες ή είστε σωματικά εξουθενωμένοι και επιλέξτε μία διατροφή που να υποστηρίζει το είδος της άσκησης που διαλέξατε.

Αναπληρώστε τα υγρά που χάνετε μετά την άσκηση

Μετά το τέλος της άσκησης πρέπει να προσλαμβάνετε μιάμιση φορά περισσότερα υγρά από αυτά που χάσατε. Εάν χάσετε ένα λίτρο τότε πρέπει μέσα στις επόμενες ώρες να πιείτε 1.5  λίτρο υγρών (νερό, χυμοί φρούτων, ισοτονικά ροφήματα). Προτιμάτε επίσης τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (μπανάνα, ψωμί ολικής άλεσης, ψητή ή βραστή πατάτα) για να αναπληρώσετε τις απώλειες του γλυκογόνου από τους μυς και το συκώτι .

Υπάρχει λοιπόν κάποια «ιδανική» στιγμή για να αρχίσει κανείς να ασκείται;

Η ιδανική στιγμή δεν είναι «.από Δευτέρα», ούτε «.πριν βγω στην παραλία..», ούτε «..αφού χάσω κάποια κιλά..», ούτε «..από αύριο..», ούτε «όταν βρω παρέα».  Η ιδανική στιγμή είναι ΤΩΡΑ !!!

Και μην ξεχνάτε είναι πάντα προτιμότερο να ρωτάτε τους ειδικούς πριν αποφασίσετε να ασχοληθείτε με κάποια έντονη φυσική δραστηριότητα.

(πηγή: flowmagazine.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.