Η Coca-Cola δαπάνησε 8 εκατ. ευρώ από το 2010 για να επηρεάσει επιστημονικές έρευνες στη Γαλλία

Συντάκτης: Καψύλης Αλέξανδρος

Τι αποκαλύπτει έρευνα της «Le Monde» – Το 2016 σταμάτησαν τέτοιου είδους συνεργασίες, απαντά η αμερικανική εταιρεία

Η «Le Monde» υπενθυμίζει ότι ένα κουτάκι Coca-Cola περιέχει το αντίστοιχο επτά κύβων ζάχαρης

Η «Le Monde» υπενθυμίζει ότι ένα κουτάκι Coca-Cola περιέχει το αντίστοιχο επτά κύβων ζάχαρης

Οκτώ εκατομμύρια ευρώ έχει διαθέσει τα τελευταία χρόνια η Coca-Cola για να επηρεάσει επαγγελματίες της υγείας και ερευνητές στη Γαλλία, αποκάλυψε έρευνα της «Le Monde». Κατά τη γαλλική εφημερίδα, στόχος της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας αναψυκτικών είναι με τα κονδύλια αυτά να συγκαλυφθούν οι αρνητικές για την υγεία επιπτώσεις που έχουν τα σακχαρούχα αναψυκτικά.

Για τον σκοπό αυτόν, σημειώνουν οι ερευνητές, η Coca-Cola προτάσσει τον ρόλο που παίζουν τα προϊόντα της στην τόνωση φυσικής δραστηριότητας και θέτει σε δεύτερη μοίρα τον ρόλο τους στην αύξηση της παχυσαρκίας. Η «Le Monde» υπενθυμίζει ότι ένα κουτάκι Coca-Cola περιέχει το αντίστοιχο επτά κύβων ζάχαρης (προφανώς δεν πρόκειται για τα αναψυκτικά διαίτης της εταιρείας).

«Από το 2010 η Coca-Cola έχει χρηματοδοτήσει με περισσότερα από 8 εκατ. ευρώ ειδικούς σε διάφορους ιατρικούς οργανισμούς, καθώς επίσης και αθλητές ή άλλα πρόσωπα αναγνωρίσιμα στην κοινωνία. Στη Γαλλία, όπως και σε άλλες χώρες, αυτές οι χρηματοδοτήσεις ισοδυναμούν στη μεγάλη πλειονότητά τους με επικοινωνιακά κονδύλια ή με καθαρές διαφημιστικές χορηγίες και όχι για τη διενέργεια αυθεντικών επιστημονικών εργασιών» γράφει χαρακτηριστικά η «Le Monde».

Επικοινωνιακή πολιτική

Εξάλλου, μια μελέτη της ειδικευμένης σε θέματα δημόσιας υγείας επιθεώρησης «Journal of Public Health Policy», που δημοσιεύθηκε στις 8 Μαΐου, αποκαλύπτει ότι η γιγαντιαία πολυεθνική, στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων και οι επωνυμίες Fanta, Sprite, Finley και Minute Maid, θέτει ρήτρες και καθορίζει προϋποθέσεις με στόχο την επιρροή επιστημονικών μελετών που χρηματοδοτεί.

Κατά τη «Le Monde», το ζήτημα επηρεασμού της κοινής γνώμης από την Coca-Cola ξεκίνησε από έρευνα για το «lobbying» του ομίλου που δημοσίευσαν το 2015 οι «New York Times». Έπειτα από το σκάνδαλο, που δημιουργήθηκε τότε, η εταιρεία έδωσε μια «υπόσχεση διαφάνειας» και έκτοτε δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της τα ονόματα των ειδικών επιστημόνων και επίσης έναν κατάλογο δραστηριοτήτων που χρηματοδοτεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Έπειτα από επιμονή της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Foodwatch, η εταιρεία αναγκάστηκε να δημοσιεύσει τα ονόματα αυτά και τις δραστηριότητες και στη Γαλλία τον Απρίλιο του 2016» αναφέρει η γαλλική εφημερίδα.

Μετά τη δημοσιοποίησή τους στη Γαλλία, τα στοιχεία αυτά πέρασαν από… κόσκινο. «Διαιτολόγοι, διατροφολόγοι και αθλητίατροι… Τα περισσότερα από τα 18 άτομα που αναφέρονται είναι επαγγελματίες της υγείας, οι πλέον αρμόδιοι για να συστήσουν στους πελάτες τους, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης και στα διάφορα σεμινάρια που συμμετέχουν τη μη κατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών» γράφει η «Le Monde».

Ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις

Η έρευνα της παριζιάνικης εφημερίδας αποκάλυψε και γαλλικές εταιρείες που χρηματοδοτήθηκαν από την Coca-Cola. Αναφέρεται η CréaBio, η οποία εισέπραξε από την αμερικανική εταιρεία 930.000 ευρώ για έρευνα που πραγματοποίησε για τα έντονα γλυκαντικά στα ροφήματα. Μια άλλη έρευνα με θέμα επίσης τα πρόσθετα τροφίμων διενεργήθηκε από την CHU στην πόλη Ρεν για λογαριασμό του Ινστιτούτου για την Ευρωπαϊκή Εξειδίκευση στη Φυσιολογία (Institute for European Expertise in Physiology), στα ταμεία του οποίου εισέρευσαν 720.000 ευρώ από την Coca-Cola την περίοδο 2010-2014.

Επίσης, ο Ξαβιέ Μπιγκάρ, πρώην πρόεδρος της Γαλλικής Εταιρείας Αθλητιατρικής και νυν ιατρικός διευθυντής της Διεθνούς Ενώσεως Ποδηλασίας, επιβεβαίωσε ότι εισέπραξε 4.000 ευρώ από την Powerade (ένα ενεργειακό ρόφημα που κυκλοφόρησε στην αγορά το 1988 η Coca-Cola), για ένα συνέδριο με θέμα την ενυδάτωση των αθλητών. Και ο Μπέρναρντ Ουέισφελντς, φυσίατρος ειδικευμένος σε θέματα διατροφής, ομολογεί ότι εισέπραξε ένα ανάλογο ποσό για μια ενημέρωση τύπου που έκανε με αφορμή ένα συνέδριο το οποίο διοργανώθηκε το 2011 με θέμα τα ροφήματα των εφήβων.

Μιλώντας στη «Le Monde» ο Ουέισφελντς εξήγησε ότι η τότε παρουσίασή του «είχε μελετηθεί επί μακρόν και είχε εναρμονιστεί από υπευθύνους της Coca-Cola». Από την πλευρά της, πάντως, η αμερικανική πολυεθνική εξήγησε στην εφημερίδα ότι από το 2016 έχει σταματήσει τέτοιου είδους συνεργασίες.

(Πηγή: tovima.gr)

Share
This entry was posted in ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Bookmark the permalink.

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/paidevo.gr/httpdocs/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399