Κολατσιό από το σπίτι ή από το κυλικείο;

 

Γράφει η Σταυρούλα Τσατραφίλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή

 

Πολλοί γονείς δεν «προλαβαίνουν» να ετοιμάσουν κάτι από το σπίτι για να πάρουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Απ’ την άλλη, πολλά παιδιά αντιδρούν στο σπιτικό κολατσιό, επειδή οι συμμαθητές τους αγοράζουν τρόφιμα από το κυλικείο. Έτσι ολοένα και συχνότερα, οι γονείς δίνουν χρήματα στα παιδιά τους, για να αγοράσουν ό,τι τους αρέσει, παρόλο που τα κυλικεία δεν παρέχουν ιδιαίτερα υγιεινές επιλογές.

Κι όμως. Όλα εξαρτώνται από το πώς θα μάθουν οι γονείς το παιδί τους να τρέφεται σωστά, τόσο μέσα στο σπίτι, όσο και έξω απ’ αυτό. Χρειάζεται απλά οργάνωση, φαντασία και δημιουργικότητα. Τι πρέπει να προσέχει κάθε γονιός όταν οργανώνει το σχολικό γεύμα του παιδιού του;

Α) Θα πρέπει να το οργανώνει με βάση την ηλικία του παιδιού, τις διατροφικές του προτιμήσεις, αν φοράει σιδεράκια ή άλλα ορθοδοντικά εξαρτήματα που το δυσκολεύουν στη μάσηση κ.λπ.

Β) Ένα υγιεινό κολατσιό στο σχολείο πρέπει να παρέχει στο μαθητή πρωτεΐνες για να τον κρατάει σε εγρήγορση, σύνθετους υδατάνθρακες, για αργή αποδέσμευση της γλυκόζης, προκειμένου να διατηρούνται τα επίπεδα της ενέργειας και της συγκέντρωσής του υψηλά, όλη μέρα, ασβέστιο για την ανάπτυξη υγιών οστών και δοντιών, φρούτα και λαχανικά για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Γ) Μία καλή συμβουλή είναι να εμπλέξετε το παιδί στην προετοιμασία του φαγητού που θα πάρει μαζί του στο σχολείο. Με αυτόν τον τρόπο θα πειστεί πιο εύκολα να φάει αυτό που «δημιούργησε». Αν υπάρχει φαντασία, καλή επικοινωνία και συνεργασία παιδιού και γονιού, το κολατσιό από το σπίτι, μπορεί να γίνει μια πολύ ευχάριστη υπόθεση.

Mας ρωτάτε… σας απαντάμε

Τι υγιεινό μπορεί να φάει ένας μαθητής στο σχολείο;

* Από το σπίτι: σάντουιτς ή τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως ή ρολάκια με λιβανέζικες ή αραβικές πίτες ή τορτίγιας ή σπιτική κρέπα. Αποτελούν μία πολύ καλή, χορταστική και υγιεινή λύση, που ανάλογα με το γέμισμά τους μπορείτε να δημιουργήσετε ποικιλία γευστικών συνδυασμών.

* Από τον φούρνο: κουλούρι σουσαμένιο, κατά προτίμηση ολικής αλέσεως ή/και πολύσπορο, σταφιδόψωμο, παξιμαδάκια ολικής αλέσεως, κουλουράκια λαδιού ή νηστίσιμα, κριτσίνια.

* Φρούτα που ξεφλουδίζονται εύκολα (μπανάνα, πορτοκάλι, μανταρίνι) ή αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνο, σύκο, βερίκοκο, χουρμάς, σταφίδες) ή χυμούς φρούτων.

* Σπιτικά κέικ ή πίτες ή τάρτες ή πίτσα.

* Γάλα ή γιαούρτι άπαχο σκέτο ή με φρούτα ή/και δημητριακά. Μια πολύ εύκολη, πρακτική, λύση, πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνες.

* Δημητριακά πρωινού ή μπάρες ολικής αλέσεως, χωρίς πολλή ζάχαρη και σοκολάτα, ή μη αλατισμένους ξηρούς καρπούς.

 

 

 

Share
Κατηγορίες: ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.