Πως φεύγουν από τα παιδιά τα κιλά των διακοπών

Η επιστροφή από τις διακοπές συνήθως σηματοδοτεί και έξτρα κιλά όχι μόνο για τους ενήλικες αλλά και για τα παιδιά!

Η ελευθερία σε όρια και κανόνες που επικρατεί στο πρόγραμμα των διακοπών, για τα παιδιά ταυτίζεται και με ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Συνηθίζεται το πρωινό να είναι πλούσιο και πολλές φορές αυξημένο σε ζάχαρη και λιπαρά, το παγωτό να καταναλώνεται σε καθημερινή βάση, το φαγητό να συνοδεύεται από ένα να αναψυκτικό και η όρεξη να ανοίγει μετά το παιχνίδι στην θάλασσα και τον καθαρό αέρα στο βουνό.

Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβάλλεστε αν αυξήθηκε το βάρος του παιδιού. Το πρώτο που πρέπει να ερευνηθεί είναι αν μαζί με τα κιλά έχουμε και αύξηση του ύψους. Για κάθε πόντο που μπορεί να έχει πάρει ένα παιδί αντιστοιχεί και αύξηση 1-2 κιλών ανάλογα και με την σωματική τους διάπλαση και την ηλικία.

Στη συνέχεια προκειμένου να ελεγχθεί το επιπλέον βάρος:

– Αρχικά πρέπει να επιστρέψουμε στις «καλές» διατροφικές συνήθειες του παιδιού και το ωράριο των γευμάτων και του ύπνου που είχε πριν τις διακοπές.

– Θα πρέπει να προγραμματιστούν 3 γεύματα την ημέρα και 2 υγιεινά σνακ. Σε αυτά θα πρέπει να συμπεριφερθούν 3-4 φρούτα την ημέρα και λαχανικά στο μεσημεριανό και το βραδινό.

– Το πρωινό γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα γαλακτοκομικό (γάλα, τυρί, γιαούρτι) και δημητριακά ή αρτοσκευάσματα ολικής άλεσης καθώς και ένα χυμό ή ένα φρούτο ή λίγο μέλι. Ένας συνδυασμός ανάλογα με τις προτιμήσεις του παιδιού.

– Το μεσημέρι φροντίζουμε να έχει σπιτικό φαγητό και το βράδυ ένα ελαφρύ γεύμα.

– Αντικαθιστούμε τα γλυκά και το παγωτό με παγωμένο γιαουρτάκι ή κέικ ή κρέμες από άνθος αραβοσίτου, ξηρούς καρπούς και μέλι. Δεν αποφεύγουμε τελείως τα γλυκίσματα για να επανενταχθεί σιγά σιγά στις καλές διατροφικές συνήθειες χωρίς να αντιδράσει.

– Η συστηματική άσκηση ή κάποιο άθλημα που μπορεί να έκανε το παιδί κατά τους χειμερινούς μήνες θα πρέπει να συμπεριληφθεί ξανά στο καθημερινό πρόγραμμα. Έτσι και πάλι το σώμα του θα έχει την τάση να επανακτήσει το φυσιολογικό βάρος.

– Η κατανάλωση νερού είναι πολλές φορές πιθανό να έχει μειωθεί στις διακοπές λόγω της αύξησης των χυμών και των αναψυκτικών. Φροντίζουμε να συμπεριλάβει 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα το λιγότερο.

– Ο προγραμματισμός υγειών τακτικών γευμάτων σε συνδυασμό με λίγη άσκηση, νερό και λιγότερη ζάχαρη από αναψυκτικά, χυμούς και γλυκά που μπορεί να αποτελούσαν καθημερινότητα στις διακοπές θα επαναφέρουν το παιδί στο βάρος που είχε πρωτίστως.

– Οι express δίαιτες μετά τις διακοπές και οι αυστηρή περιορισμοί θα πρέπει να αποφεύγονται για παιδιά αλλά και για ενήλικες.

(πηγή: nooz.gr)

Share
Κατηγορίες: ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.