Νομός Θεσσαλονίκης: 11.000 μαθητές περιμένουν το λεωφορείο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

Απίστευτη ταλαιπωρία υφίστανται τις τελευταίες δύο εβδομάδες 11.000 μαθητές και οι γονείς τους, καθώς δεν έχουν ξεκινήσει τα δρομολόγια των μισθωμένων λεωφορείων προς τα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης.

Με αυτοκίνητα των γονέων ή πεζή οι μαθητές κατευθύνονται κάθε πρωί στις τάξεις τους, διανύοντας μεγάλες αποστάσεις είτε στον αστικό ιστό είτε σε αγροτικές περιοχές. Εντός των ημερών αναμένεται να ξεκινήσει το 50% των δρομολογίων, όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Θεοφάνης Παπάς.

Η μεταφορά των μαθητών έχει εξελιχθεί σε «βραχνά» για χιλιάδες οικογένειες του νομού Θεσσαλονίκης, οι οποίες έχουν κουραστεί να βλέπουν το ίδιο έργο σε επανάληψη. Τα τελευταία χρόνια, σχεδόν δύο φορές μέσα στο διδακτικό έτος, διακόπτονται τα σχολικά δρομολόγια, είτε επειδή η Πολιτεία εμφανίζεται ασυνεπής έναντι των λεωφορειούχων, πληρώνοντας με μεγάλη καθυστέρηση, είτε επειδή μειώνει τις αμοιβές τους. Τότε αρχίζει η ταλαιπωρία για τους γονείς, καθώς «επιστρατεύουν» συγγενείς, φίλους ή παππούδες για τη μεταφορά των παιδιών στο σχολείο, ή αναγκάζονται οι ίδιοι να απουσιάσουν από την εργασία τους.

Η ασφάλεια

Το 5ο Δημοτικό Περαίας βρίσκεται σε αγροτική περιοχή απέχοντας τέσσερα χιλιόμετρα από τα σπίτια των μαθητών. «Φανταστείτε 300 παιδιά να βγαίνουν όλα μαζί από το σχολείο. Όταν γίνεται η μεταφορά με τα ΙΧ των γονέων δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος, ενώ από τη μία πλευρά του αγροτικού δρόμου υπάρχει γκρεμός, που οδηγεί σε ρέμα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ασφάλεια των μαθητών», ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 5ου Δημοτικού Περαίας, Ζωή Μεγκέ.

Η ίδια πρόσθεσε πως αρκετές οικογένειες δεν έχουν αυτοκίνητο λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας. «Παίρνουμε 4-5 μαθητές σε ένα ΙΧ και βέβαια η ευθύνη είναι μεγάλη για όσους γονείς μεταφέρουν άλλα παιδιά», τόνισε η κ. Μεγκέ, θέτοντας και μία ακόμη παράμετρο: «Έχουμε υπολογίσει ότι θέλουμε 60 ευρώ κάθε μήνα για τη βενζίνη, ένα κόστος που πέφτει στις πλάτες των γονέων». Όλη αυτή η αναστάτωση πηγάζει από την έλλειψη σχολείων, διότι, αν είχαν κατασκευαστεί διδακτήρια για την κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων αναγκών, δε θα προέκυπτε ανάγκη μεταφοράς μαθητών, σύμφωνα με την ίδια.

Στα Κωνσταντινουπολίτικα δεν υπάρχει δημοτικό και οι μαθητές μετακινούνται σε σχολείο που βρίσκεται στην έξοδο της Πυλαίας προς Θέρμη, σε μία απόσταση 2-3 χιλιομέτρων. «Είναι αδύνατο ένα παιδί της Α΄ ή της Β΄ δημοτικού να διανύσει τόσο μεγάλες αποστάσεις πεζή. Υπάρχουν μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης που πηγαίνουν με τα πόδια, αλλά είναι μεγαλύτεροι», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού Πυλαίας, Τάσος Κοκόγιας, τονίζοντας πως αρκετοί γονείς φεύγουν από τη δουλειά τους το μεσημέρι για να παραλάβουν τα παιδιά από το σχολείο. «Κάθε χρονιά έχουμε τα ίδια και τα ίδια και δε βρίσκεται μία μόνιμη λύση», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε ορισμένες περιοχές οι μαθητές μεταφέρονται ακόμη και με αγροτικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με εκπρόσωπο συλλόγου γονέων. «Μιλάμε για αποστάσεις 15-20 χιλιομέτρων. Από τον Τρίλοφο και την Περιστερά τα παιδιά κατεβαίνουν σε σχολεία της Θέρμης», ανέφερε το μέλος του δ.σ. της Ένωσης Γονέων Θέρμης, Χρόνης Μακρίδης.

Στο ΥΜΑ-Θ

Την Πέμπτη εκατοντάδες γονείς και παιδιά από τους δήμους Θέρμης, Θερμαϊκού, Πυλαίας – Χορτιάτη, Βόλβης, Λαγκαδά, Νεάπολης – Συκεών και άλλες περιοχές συγκεντρώθηκαν μπροστά στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, ζητώντας να παρέμβει ο υπουργός, Θ. Καράογλου, ώστε να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση.

«Ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης ήταν θετικός, τονίζοντας πως πρέπει να βρεθεί λύση. Επικοινώνησε με το γραφείο του κ. Μιχελάκη και προσπαθούν να ετοιμάσουν μία τροπολογία σε ένα από τα τρέχοντα νομοσχέδια της προσεχούς εβδομάδας. Πάντως, εμείς δεν είμαστε αισιόδοξοι», δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων του νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θώμογλου. Η δυνατότητα επιδότησης των ίδιων των γονέων για τη μεταφορά (όπως προβλέπει η νομοθεσία), εφόσον ο διαγωνισμός της περιφέρειας κηρύσσεται άγονος, δε βρίσκει σύμφωνους τους εκπροσώπους της ομοσπονδίας. «Είναι μεγάλη ταλαιπωρία για τους γονείς, οι οποίοι θα ”μπλέξουν” με τη γραφειοκρατία και τις αποδείξεις», υποστήριξε ο κ. Θώμογλου.

Από την πλευρά του, ο κ. Μακρίδης τόνισε πως οι λεωφορειούχοι δεν αναλαμβάνουν τα μικρά δρομολόγια. «Με την τροπολογία θα δοθεί η δυνατότητα διαπραγμάτευσης με τους λεωφορειούχους της περιφέρειας για να αναλάβουν το έργο στα μικρά δρομολόγια, χωρίς να παραβιάζεται το ύψος των περσινών συμβάσεων», συμπλήρωσε.

Το 50% των δρομολογίων

Εντός των ημερών αναμένεται να ξεκινήσει το 50% των δρομολογίων, καθώς ορισμένοι λεωφορειούχοι αποδέχτηκαν το έργο της μεταφοράς των μαθητών, όπως διαβεβαίωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Θεοφάνης Παπάς.

Εμείς θα ηρεμήσουμε, όπως είπε ο ίδιος, όταν θα δοθεί λύση για το 100% των μαθητών. «Το πρόβλημά μας είναι με τα δρομολόγια, όπου ο μαθηματικός τύπος ήταν χαμηλός και δεν τους συνέφερε, όπως έλεγαν οι ίδιοι οι μεταφορείς. Αν δεν αλλάξει κάτι με νομοθετική πράξη, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε το νόμο. Αυτό σημαίνει πως, αν μείνουν και στη δεύτερη φάση αδιάθετα, υποχρεούμαστε να δώσουμε τα χρήματα στους γονείς (0,35 λεπτά ανά χιλιόμετρο)», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, εκτιμώντας πως το τελικό κοστολόγιο θα είναι υψηλότερο.

Οι λεωφορειούχοι

Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων είχαν αποφασίσει στις αρχές Σεπτέμβρη να απόσχουν από τη μεταφορά των μαθητών, καθώς το υπουργείο ζήτησε περαιτέρω μείωση των αμοιβών τους από 40% έως 60%. «Οι μεταφορές είναι ασύμφορες για τους μεταφορείς. Δεν μπορούμε να βγούμε με αυτά τα χρήματα», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου. Ο σύνδεσμος δέχεται να παραταθούν οι συμβάσεις με τους ίδιους όρους και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται και στην τροπολογία, και με το κόστος που είχε διαμορφωθεί στις 30 Ιουνίου 2013.

(πηγή: panosz.wordpress.com)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.