Ρομά μαθητής αριστεύει στο σχολείο και ονειρεύεται να περάσει στο Πανεπιστήμιο – Έχει την στήριξη της οικογένειάς του

st_karakostas_romaΟ Στέλιος Καρακώστας, ένας 15χρονος Ρομά από τον καταυλισμό του Αλιβερίου στη Νέα Ιωνία, είναι ένα παιδί που αγαπά το σχολείο και θέλει να μάθει γράμματα. Το αποδεικνύει στην πράξη με τις άριστες επιδόσεις του στην τάξη. Το προηγούμενο τετράμηνο ο νεαρός τσιγγάνος, που φοιτά στην 3η τάξη του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας έβγαλε 19,7 κι έτσι έγινε απουσιολόγος στο τμήμα του.

Η οικογένεια του μαθητή έχει αντιληφθεί την αξία της μόρφωσης και στηρίζει έμπρακτα τον μοναχογιό της. Μοιάζει να είναι μία από τις εξαιρέσεις στον κανόνα, που θέλει τους περισσότερους Ρομά να τηρούν αρνητική στάση απέναντι στη μάθηση. «Έχω άλλες τρεις αδερφές, είμαι δεύτερος κατά σειρά. Η μεγαλύτερη αδερφή μου είναι ήδη παντρεμένη, έχει κι ένα παιδί. Μέχρι πέρυσι ερχόταν κι εκείνη στο σχολείο, αλλά σταμάτησε λόγω του γάμου της. Οι άλλες δύο αδερφές μου είναι πιο μικρές. Η μία φέτος ξεκίνησε δημοτικό, ενώ η πιο μικρή πηγαίνει στο νηπιαγωγείο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο νεαρός Βολιώτης, ο οποίος στη συνέχεια στάθηκε στην ενθάρρυνση από τους γονείς του να μη διακόψει την πρόοδό του. Και το πιο συγκινητικό της υπόθεσης; Τόσο ο πατέρας, όσο και η μητέρα του Στέλιου δεν γνωρίζουν πολλά γράμματα, αλλά πασχίζουν να δώσουν στον γιο τους τα εφόδια για ένα καλύτερο μέλλον: «Ο πατέρας μου μέχρι την τρίτη τάξη έφτασε στο δημοτικό. Η μάνα μου δεν πήγε καν σχολείο. Όμως με στηρίζουν όσο μπορούν, για να συνεχίσω και στο λύκειο».

Οι καθηγητές του αριστούχου μαθητή λένε τα καλύτερα για τον σεμνό χαρακτήρα του. Πέρα από το γεγονός ότι συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στο τμήμα του, στο οποίο φοιτούν άλλοι δύο Ρομά με εξίσου καλούς βαθμούς, έχει υποδειγματική συμπεριφορά και εκτός των σχολικών αιθουσών. Ο Στέλιος Καρακώστας, ο οποίος γεννήθηκε το 2004 στον Βόλο, αποφοίτησε από το 10ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας, δίνοντας από τότε τα πρώτα καλά δείγματα γραφής. Στο σχολείο που φοιτά τώρα ήρθε πέρυσι με μεταγραφή από το «Δαμάσκειο» Γυμνάσιο στη Νέα Μεσημβρία, μία κωμόπολη λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. «Οι γονείς μου δούλευαν, εγώ δεν μπορούσα να μείνω εδώ και με έστειλαν για έναν χρόνο στη Θεσσαλονίκη κοντά στους παππούδες μου», είπε ο νεαρός Ρομά, ο οποίος έβγαλε μέσο όρο 18,8 στις δύο προηγούμενες χρονιές, ενώ φέτος αγγίζει το άριστα.
Το μυστικό της επιτυχίας του; Ξεκαθάρισε πως κάνει καλή διαχείριση του χρόνου του: «Συμμετέχω στο μάθημα, προσέχω πάντοτε τι λένε οι καθηγητές, ιδιαίτερα σε Φυσική, Χημεία και Μαθηματικά που είναι τα αγαπημένα μου και τα θυμάμαι έτσι την επόμενη ημέρα. Στο σπίτι απλώς ξαναδιαβάζω λίγο για να τα θυμηθώ και κάνω τις ασκήσεις μου».

Όσο για το ποιο είναι το καθημερινό πρόγραμμά του; Ο ίδιος θα πει: «Ξυπνάω στις 7.30 το πρωί. Περνάω πρώτα από το Κέντρο Στήριξης Ρομά, όπου θα πάρω το δεκατιανό μου που μας προσφέρει η Μητρόπολη Δημητριάδος κι έπειτα έρχομαι σχολείο. Μέσα στην τάξη φοιτούμε 23 μαθητές. Ρομά είμαστε τρεις και είμαστε οι «καλοί», που διαβάζουν και θέλουν να πάνε σχολείο. Όταν σχολάμε κι έχω αγγλικά, κάνω τα μαθήματά μου και φεύγω κατευθείαν. Πηγαίνω φροντιστήριο για 2η χρονιά φέτος. Επιστρέφω σπίτι γύρω στις πέντε και μελετώ τα μαθήματα του σχολείου. Πιο παλιά έπαιζα και ποδόσφαιρο. Ήμουν αθλητής στον Α.Σ. Δημητριάς, αλλά τώρα δεν έχω πολύ χρόνο. Επίσης παρακολουθώ μαθήματα με ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο σχολείο και προετοιμάζομαι να αποκτήσω το κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής».

Εκτός σχολείου δεν διαφέρει σε πολλά πράγματα από τους συνομήλικούς του: «Κάποια Σάββατα βοηθάω τον πατέρα μου στις λαϊκές, αρκεί να μην έχω δουλειές ή μαθήματα. Από εκεί και πέρα, είτε μένω σπίτι, είτε βγαίνουμε βόλτα στον μαχαλά. Βόλο σπάνια κατεβαίνουμε».

Τα όνειρα του νεαρού Στέλιου δεν σταματούν όμως εδώ. Σκοπεύει να συνεχίσει στο λύκειο και γιατί όχι να διεκδικήσει την είσοδό του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: «Θα συνεχίσω στο λύκειο, ενώ στόχος μου είναι να σπουδάσω. Με ενδιαφέρουν τα οικονομικά και η διοίκηση επιχειρήσεων», κατέληξε.

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.