Αυξημένο κίνδυνο να νοσήσουν σοβαρά από κορονοϊό αντιμετωπίζουν οι καπνιστές, καθώς σύμφωνα με μικρή μελέτη Αμερικανών επιστημόνων, ο καπνός του τσιγάρου κάνει τα κύτταρα πιο ευάλωτα στη μόλυνση από τον ϊό.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες (UCLA), απομόνωσαν επιθηλιακά κύτταρα από αεραγωγούς πνευμόνων πέντε ανθρώπων χωρίς Covid-19 και εξέθεσαν άμεσα ορισμένα από αυτά στο εργαστήριο αρχικά σε καπνό τσιγάρου και στη συνέχεια στον κορονοϊό SARS-CoV-2.
Όπως αναφέρουν στη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας «Cell Stem Cell», διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσα δεν είχαν εκτεθεί στον καπνό, εκείνα τα κύτταρα που εκτέθηκαν, είχαν διπλάσια έως τριπλάσια πιθανότητα να μολυνθούν από τον ιό. Επίσης, η περαιτέρω ανάλυση των κυττάρων έδειξε ότι ο καπνός είχε μειώσει την ανοσιακή αντίδραση τους στον κορονοϊό, καταστέλλοντας τη δράση των ιντερφερονών.
Η ερευνήτρια Μπριγκίτ Γκόμπερτς, που μετείχε στην έρευνα, τόνισε σχετικά: «Αν θεωρήσει κανείς τους αεραγωγούς σαν τα ψηλά τείχη που προστατεύουν ένα κάστρο, το κάπνισμα του τσιγάρου είναι σαν να ανοίγει τρύπες σε αυτά τα τείχη. Το κάπνισμα μειώνει τις φυσικές άμυνες και επιτρέπει στον ιό να διεισδύσει και να μολύνει τα κύτταρα».
(Πηγή: efsyn.gr)








Αστεροσκοπείο: Πάνω από το φυσιολογικό η θερμοκρασία της θάλασσας
Ο Μάιος του 2020 ήταν ο πιο ζεστός που έχει καταγραφεί ποτέ
Τι κοινό έχουν οι μέλισσες και τα ψάρια;
«Βόμβα» για την Παιδεία: «Σύντομα δε θα υφίσταται δημόσιο σχολείο» – Ο ρόλος της αξιολόγησης και της ΕΒΕ στις Πανελλήνιες
ΠΟΥ: Ρεκόρ εβδομαδιαίων κρουσμάτων κορονοϊού παγκοσμίως