Έρευνα: Οι Έλληνες κόβουν ακόμη και τα τρόφιμα!

Σε σημαντικές περικοπές δαπανών σε όλα τα επίπεδα έχει προχωρήσει η πλειοψηφία των Ελλήνων λόγω της κρίσης, «κόβοντας» ακόμη και από τις αγορές σε τρόφιμα και είδη σούπερ-μάρκετ, όπως προκύπτει online έρευνα της Focus Bari για την οικονομική κρίση που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι στη μείωση των δαπανών για ψυχαγωγία, ταξίδια, ρούχα, κ.λπ., έχει προχωρήσει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, όπως παραδέχθηκε το 98,3% όσων έλαβαν μέρος στην έρευνα.

Η βασική αιτία για την «καθίζηση» των δαπανών δεν είναι άλλη από την μείωση του εισοδήματός τους, όπως παραδέχτηκαν περισσότεροι από 8 στους 10 ερωτηθέντες.

Εκείνοι που είδαν το εισόδημά του να μειώνεται σε σχέση με το 2011 αυξήθηκαν κατά 12,5% και κατά 22% σε σχέση με το 2010.

Ένα ακόμη συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι πλέον περισσότερο «προσεχτικοί» στις αγορές τους, κάνοντας έρευνες αγορά προκειμένου να εντοπίσουν φθηνότερες τιμές, προσφορές και εκπτώσεις.
Το 75,9% των καταναλωτών στρέφεται στην αναζήτηση εκπτώσεων και προσφορών, ενώ έρευνα αγοράς πραγματοποιεί το 61,9%.

Παράλληλα, έχουν «παγώσει» τις αγορές συγκεκριμένων ειδών, όπως των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Προσαρμόζοντας τη ζωή τους στα «χρόνια της κρίσης» επτά στους δέκα αναζητούν φθηνότερους τρόπους ψυχαγωγίας, ή ακόμη και «λύσεις» που προϋποθέτουν… μηδενικές δαπάνες.

Οι βασικές τους πλέον προτεραιότητες είναι η εργασία (55,9%), η αποταμίευση (52,3%), η οικογένεια (44,2%) και η υγεία (41,6%).

Το 55,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 34,1% σε αρχικό στάδιο ακόμη.

Επιγραμματικά, οι Έλληνες εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι καθώς επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν ότι η οικονομική κρίση θα διαρκέσει και μετά το 2013.

Τέλος, εννέα στους δέκα δηλώνουν επηρεασμένοι και σε συναισθηματικό επίπεδο από την οικονομική κρίση, ενώ έξι στους δέκα δεν διστάζουν να παραδέχονται ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις.

(πηγή: dete.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.