Πώς θα βοηθήσετε το παιδί σας να κοιμάται καλύτερα

Ο φτωχός ύπνος στα παιδιά έχει συνδεθεί με μελλοντικά προβλήματα, περιλαμβανομένων της παχυσαρκίας, δυσκολιών μάθησης και του κινδύνου ψυχικών νόσων, όπως διαταραχές άγχους και κατάθλιψη.

Έρευνα που θα δημοσιευτεί τον Απρίλιο στο περιοδικό ‘Journal of Sleep Research’ ανακάλυψε ότι παιδιά που δεν κοιμόνταν αρκετά σε βαθύ ύπνο είχαν περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς, που συνέχισαν να αποτελούν θέμα ένα χρόνο αργότερα. Παιδιά που κοιμόνταν καλά είχαν καλύτερη προσαρμογή.

Η Dr. Lisa Thornton, του πανεπιστημίου του Σικάγο αναφέρει τα εξής.

Ενώ τα περισσότερα παιδιά έχουν περιστασιακά προβλήματα με τον ύπνο, ενδεχομένως θα θελήσετε να εστιάσετε στο αν το παιδί έχει τρόμο, υπνοβασία ή υπερβολικό ροχαλητό, που μπορεί να είναι σημάδια αληθινού προβλήματος, διαταραχής ύπνου που χρειάζεται να ιατρική ρύθμιση.

Το περιστασιακό ροχαλητό δεν αποτελεί θέμα, δήλωσε η Thornton. Ωστόσο αν μπορείτε να ακούσετε το παιδί να ροχαλίζει από ένα διπλανό δωμάτιο, αυτό θα μπορούσε να είναι σημάδι άπνοιας, κατάστασης στην οποία το παιδί περιοδικά σταματά να αναπνέει. Ξυπνά και προσπαθεί να αναπνεύσει, δεν ξαναγυρνά στον ωραίο βαθύ ύπνο που θα έπρεπε, και την ημέρα νιώθει υπνηλία. Ακόμα και αν είναι στο κρεβάτι όλη τη νύχτα ξυπνά εξαντλημένο.

Η Thornton αναφέρει σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί θα μπορούσε να έχει σοβαρά προβλήματα ύπνου.

  • Δυνατό ροχαλητό και υπνοβασία
  • Υπερβολική υπνηλία την ημέρα
  • Να αποκοιμιέται σε ακατάλληλο χρόνο
  • Προβλήματα συμπεριφοράς
  • Προβλήματα μάθησης συγκέντρωσης
  • Κυκλοθυμία, άγχος

Η Thornton υπενθυμίζει στους γονείς ότι τα παιδιά χρειάζονται πιο πολύ ύπνο σε σχέση με τους ενήλικες

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κοιμούνται επαρκώς-Η ερευνήτρια προτείνει τα ακόλουθα.

  • Καλύτερο είναι το δροσερό, σκοτεινό δωμάτιο.
  • Πολύ λίγα ερεθίσματα.
  • Ησυχία στο σπίτι.
  • Κάντε ρουτίνα την ώρα του ύπνου.
  • Δώστε χρόνο στον εγκέφαλο του παιδιού να ηρεμήσει.
  • Αφήστε χρόνο για να κοιμηθεί.
  • Να θυμάστε ότι μπορεί να πάρει ώρα να κοιμηθεί ένα παιδί. Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά χαλάρωσης για να αποκοιμηθεί.

Αν ακολουθείτε όλα τα βήματα για καλό ύπνο και το παιδί φαίνεται να έχει ακόμα υπνηλία το πρωί, πρόβλημα στη συγκέντρωση, στην προσοχή και τη συμπεριφορά, θα πρέπει να μιλήσετε με τον παιδίατρο για να δείτε αν συνδέονται με τον ύπνο.

(πηγές: ‘Journal of Sleep Research’, iatronet.gr)

Share
Κατηγορίες: ΨΥΧΟΛΟΓΗΜΑΤΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.